2 PC's 1 beeldscherm/toetsenbord/muis?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Elisa
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Elisa

Inventaris
Lid geworden
5 feb 2002
Hallo allemaal,

Op het moment heb ik een pc over. Er staat Windows XP op en daar wil ik Linux Mandrake 9.2 bijzetten.
Het is de bedoeling daar een server van te maken en mijn dowloads via die oude pc te laten lopen.
Ik heb maar 1 beeldscherm. Natuurlijk kan ik een verlengstuk kopen van de oude pc naar het beeldscherm maar dan moet ik steeds in en uit pluggen.
Muis en toetsenbord heb ik ook dubbel.

Het lijkt me allemaal erg omslachtig. Zijn er misschien nog betere oplossingen?

Elisa

Er zijn schakelkastjes om 1 monitor op twee pc's te kunnen aansluiten.
(monitor switch)
images

Laatst bewerkt:
Je kan een kvm switch aanschaffen, daarmee kan je 2pc's bedienen met 1 toetsenbord, muis en monitor.

Dat is het!! Ik had al zoiets opgeduikeld maar dat was voor printers denk ik. Te grote ingangen.
Enig idee wat dit kost?

En dan heb ik nog een vraag. Als ik die oude op het netwerk zet, zou ik er dan met delen ook op kunnen kijken? Deze hele materie is zo nieuw dat ik eigenlijk niet weet waar ik moet beginnen. :o Dus..als jullie een goede Hollandse link hebben voor servers..
Ik zag er eentje maar werd doodgegooid met verschillende types server dat ik door de bomen het bos niet meer zag.

Zoiets als DIT DUS

Laatst bewerkt:
Komt het dus HIER op neer.

Zit ik nog wel met het probleem van de audio.

Inmiddels heb ik van een buurman een gedateerd kastje gekregen. Alles kan er op behalve de audio.
In ieder geval kan ik het zo uitproberen.

Allemaal bedank voor de tips!

groetjes Elisa

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan