2 pc's 2 verschillende snelheden

Status
Niet open voor verdere reacties.

tieske123

Gebruiker
Lid geworden
7 aug 2006
Even het volgende PC 1 (vaste pc) PC2 (mini laptop)

PC1 is nieuw 4 core processor 3 gig geheugen enz enz. Draadloze internetstik
PC2 is iets ouder is laptop 1 processor 1 gig geheugen enz enz. ingebouwde internetstik,

Beide draaien op dezelfde Windows 7 versie.

Meet ik de snelheid bij PC1 (ziggo speedtest) dan kom ik op 18 MBit/s
Meet ik de snelheid op PC2 (ziggo speedtest) dan kom ik op 28 MBit/s

Je zou het andersom verwachten .. Hoe kan dit?
Beide geen virussen of spam

Iets met bios instellingen te maken op pc1? iets over usb ofzo.
De usb internetstik op pc1 is nieuw (D-Link met nieuwste drivers)

En afstand is exact hetzelfde? kracht van de computer heeft er weinig mee te maken, een single core 400mhz processor kan de download met volle snelheid aansturen.

Jouw laptop heeft een externe antenne (ingebouwd in het beeldscherm) met ongetwijfeld een beter bereik cq ontvangst.
Hang je usb stik maar eens aan een verlengkabeltje en je zult een opmerkelijk verschil zien.

Ik zou sowieso geen usb stick gebruiken.. Usb 2.0 mag dan wel theoretisch gezien 54 mbits halen, maar in de praktijk word dit bijna nooit gehaald.

nou mijn usb stick hangt al een tijdje aan een usb verlengkabel maar het verschil blijft hetzelfde met die andere laptop.
Rechtstreeks in de usb poort doen is ook geen optie want dan blijft de snelheids test op hetzelfde lopen

Ik zou sowieso geen usb stick gebruiken.. Usb 2.0 mag dan wel theoretisch gezien 54 mbits halen, maar in de praktijk word dit bijna nooit gehaald.

USB haalt 10x die doorvoer. Bovendien heb ik hier een soortgelijke opstelling met N-wifi en haal gewoon 120mbit via mijn UPC abonnement over een wireless USB adapter. Nu ja, 100mbit, omdat er ook nog 5 andere wireless apparaten altijd wel wat aan het doen zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan