2 pc's aan elkaar koppelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

gustavvraag

Gebruiker
Lid geworden
4 feb 2015
Hoi allemaal,

laatst had een bedrijf wat oude pc's staan die ik mocht hebben ze zijn allebei precies hetzelfde:

bandicam 2015-09-05 21-38-13-182.jpg

iemand vertelde dat je die 2 pc's aan elkaar kon maken zodat er 1 snellere uit kwam. Weet iemand hoe dat kan en of dat kan?

Alvast bedankt,
gustav

iemand vertelde dat je die 2 pc's aan elkaar kon maken zodat er 1 snellere uit kwam.
Dat zou wel heel knap zijn!! Dat heb ik nog nooit voor elkaar gekregen!

Wat wel kan is beide pc's met een crosskabel verbinden, maar dat is vast niet wat je bedoeld.

Wel zou je het geheugen van de een in de andere kunnen steken (indien dat kan), maar ja.....dan heeft die andere pc geen geheugen.

Dus, ja....wat bedoelde die persoon die jou dat heeft verteld?

Wat wil je er mee doen eigenlijk? Het zijn leuke pc's zo te zien.

Ik had wel geweten wat ik er mee zou doen ;)

Er zijn veel broodjes aap verhalen over PC's en dit is er een van.

Ik denk dat degene die dat vertelde ooit eens gehoord had van parallelle processing waarbij honderden unix systemen aan elkaar gekoppeld zijn en zo 1 totale supercomputer vormen.
Ik heb dat zo'n 25 jaar geleden mogen zien werken op het Natlab.

Aan elkaar koppelen voor prestatieverbetering is niet mogelijk.
Aan elkaar koppelen via een netwerk is wel mogelijk maar niet voor de prestatie, maar voor bijv. bestandsdeling.
Je kan wel 1 pc uitbreiden met de onderdelen van de andere pc. That's it.

Tevens je vraag verplaatst van casemodden naar de hardware overige sectie, hier heb je meer kans op een gerichte antwoord.

Laatst bewerkt:
Hallo,

Het kan wel, maar met 2 pc's zal je waarschijnlijk meer prestatie verliezen dan erbij krijgen...
Hoe ik weet dat het kan? Nou, met een Raspberry Pi kun je het ook, maar dan moet je Linux gebruiken. En ik weet niet of die software ook op x86-64-processoren kunnen draaien (waarschijnlijk wel). Link: http://coen.boisestate.edu/ece/files/2013/05/Creating.a.Raspberry.Pi-Based.Beowulf.Cluster_v2.pdf

Mijn conclusie is dus: niet doen, je haalt er geen winst meer, als het je überhaupt al lukt.

Groetjes, WDHBGS

ik zie dat wat ik vraag niet kan, bedankt voor jullie antwoorden!
dan sluit ik deze vraag

dat ze dit weg doen...
is gewoon nog goed spul en geld waard ruim 200 euro per stuk....
dit zijn geen oude systemen... okey niet nieuw maar een i5 750 gaat gerust nog wat jaartjes mee.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan