2 pc's en eentje geen verbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

stonedr

Gebruiker
Lid geworden
11 aug 2003
Berichten
104
Hello allemaal,

Ik heb thuis adsl van kpn.
Nu had ik dus met een router 2 pc's laten verbinden met Internet.

Maar de laatste week heeft een van ze geen internet meer.
Ik probeerde van alles...van kabels wisselen, op een andere poort op de router aansluiten.
Maar dit mocht allemaal niet werken.

Waar zou het aan kunnen liggen? de instellingen van mijn pc? en waar moet ik die veranderen?
 
Als er met beide pc's eerst wel een internetverbinding was, en vervolgens op 'een bepaald moment' niet meer, dan moet er iets gewijzigd zijn.
Ofwel in de routersetup, ofwel in de instellingen van de pc die het 'nu niet meer doet'.
Dat kan ook komen door beveiligingsinstellingen of het installeren van bepaalde programma's.
Ga eens na, wat er mogelijk gewijzigd, verwijderd of geïnstalleerd is in die tussentijd.
 
pc instelling

Dit heeft niks met de router te maken. Want anders zou de andere pc het ook niet doen. Wat je denk ik even moet controleren is of de lan van de pc die het niet doet ingeschakeld is.
Ga in het configuratiescherm naar netwerkverbindingen (op de pc die het niet doet). Dan zie je een netwerkverbinding staan en ik denk dat deze op uitgeschakeld staat. Ga dan naar die verbinding en klik met je rechtermuisknop en klik inschakelen.
Ik denk dat ie het zo wel weer zal doen.
succes
rene
 
geeft het groene led op je router van beide kabels die aangesloten zijn wel weer terwijl beide computers aanstaan?

groen led aan = online
groen led uit = offline

als je de kabels van beide pc's verwisseld van je router zijn de led's dan nog aan?
 
ik denk echt dat het de pc instellingen zijn en niet die van de router.
ik denk we even moeten afwachten tot stonedr iets gedaan heeft.
groet rene
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan