2 pc's in netwerk leggen, hoe doe je dat?

Status
Niet open voor verdere reacties.
o ja je moet misschien het "mac adres" klonen (dat moest bij mij) Dan moet je als mac adres invoeren:

Start uitvoeren>cmd>ipconfig /all en daar staat het fysiek adres dat moet je invoeren.
 
krijg je weer zo'n lange advies toestand en geen enkel advies is juist. Zo'n programma moet het gewoon doen zonder allerlei verborgen of niet vermelde instellingen te doen.
 
Nou egkok als jij het zo goed weet mag je ook mee gaan helpen

Claudine:

Wat voor een type router heb je? En wat snap je niet van de beschrijving?
 
moet je misschien het mac adres klonen..... nou als dat een advies is dan weet ik het ook niet meer....zo,n net werk is een fluitje van een cent, daar horen geen ingewikkelde zaken aan te pas te komen..alle progs zijn zelfinstalling zonder ingewikkeld heden...dus mario dat is een goeie vraag... wat snap je niet.... dan kun je tenminste wat uitleggen inplaats van allerlei absurditeiten voor te stellen....dat bedoelde ik zonder iemand op zijn tenen te willen trappen.
 
En toch egkok, moet er bij bepaalde modems van chello eerst het macadres gekloont worden van de netwerkkaart van chello.

Claudine:

Nog een vraagje. Welke provider heb je?
 
en toch blijf ik erbij dat de software van een netwerkje peanuts is en kan het niet zo zijn dat er iets gekloond moet worden als dat al zo is dan gaat dit automatisch, want als het zo ingewikkeld is met allerlei abracadabra voor een normale als wartaal overkomend dan klopt er iets niet. Ik heb chello en nix klonen van mac alleen mag/mocht je van chello niet dubbel via hun modem op internet. Je moet zorgen dat je de doede kabels heb eb ze goed aansluit en de software doet de rest en als er al zelfstandig ingrijpen wordt verondersteld dan moet je gewoon de instructies op het scherm volgen en niet voor de een dit en voor de ander dat....
 
Als je mijn verhaal goed leest kun je eruit op maken dat dit niet bij elke chello modem hoeft maar dat er nog wel (wat oudere types) modems zijn waarbij het macadres wel gekloont dient te worden.

En heel ingewikkeld is dat niet. Je vraagt in windows de ipconfiguratie op en daar komt dan ook een fysiek adres bij te staan. Bij het configureren van de router heb je dan de mogelijkheid om dat over te typen
 
ja maar daar komt een gemiddelde computeraar toch niet op, als het al moet, staat het gewoon in de aanwijzingen en die volg je dan ook op zonder teweten wat je eigenlijk doet. Ik bedoel als je een programma hebt om een netwerk te maken of internet te delen dan hoef je niet zelf te sleutelen om het allemaal voor elkaar te krijgen dat bedoel ik steeds maar te zeggen. Ze volgt dan gewoon naar mijn idee de aanwijzingen niet op of ze heeft een verkeerde kabel meegekregen uit de winkel zoals mij is overkomen. Dan lukt geen enkele aanwijzing meer. Maar ze heeft op beide computers xp dan kan dat toch geen probleem opleveren.
grt
elbert
 
Ik kan me voorstellen dat voor iemand die er niet al te veel kaas van gegeten heeft en niet goed is in engels (wat erg jammer is want komt toch vaak voor op internet en in documentatie) dat het lastig kan zijn om zo'n ding aan te sluiten.

Maar aan de andere kant is er bijna niks makkelijkers om een router neer te zetten, kabels erin, ff in windows instellingen goed zetten om een netwerk te maken en daarna internet te delen (maar ik installeer dan ook zeer regelmatig uiteenlopende routers)
 
Ja daar zit het probleem en niet in allerlei knutselwerk wat nodig zou zijn, maar ook met een router doet xp het toch als vanzelf ?? of gelden daarbij andere regels ??
 
Het maakt helemaal niks uit wat voor een besturingssysteem je hebt. Zodra je je router goed hebt ingesteld hoef je in feite alleen maar de netwerkkabel in je netwerkkaart te stoppen om het te laten draaien
 
Mijn provider is skynet en ik heb adsl.
De router is een Netgear.
Ik ga dus naar http://192.168.0.1 en daar begint het . Ik vind dus niet waar ik dat moet instellen (de router) om te delen.
Om de mappen op de pc te delen kan ik instellen. Dat heb ik gevonden maar daar blijf ik dan ook steken (volgens mij bij die router). Ik denk dat dat daar ergens moet ingesteld worden maar dat vind ik niet. Heb al van alles geprobeerd.
Op beide pc's staat xp prof.
Internet is geen probleem voor beide pc's . Ze zijn beiden aangesloten op de router en dat werkt. De modem is een alcatel speed touch home. In combinatie met de router geeft deze ook geen problemen. Maar ergens gaat het mis. De vraag is natuurlijk waar ?
Daar probeer ik uit te komen.

Niemand is ook gebaat met zulke uitspraken (RTFM).
Iedereen beleefd zijn hobby volgens zijn eigen mogelijkheden en kunnen. Niet iedereen is een informaticus. Laat ons daar eens even bij stil staan. Ik dacht toch dat help-mij net de bedoeling heeft om mensen te helpen op gelijk welk een niveau. Dus voor mij mag dat niveau dus een beetje lager zijn. Daar schaam ik me niet voor.
 
Zoals ik het begrijp lukt het internetdelen goed. Nu wil je dus bestanden gaan delen op beide pc's.

Daarvoor zul je dan eerst bestanden moeten delen op beide pc's. Dit doe je door rechts te klikken op de map die je wilt delen en kiest dan voor delen en beveiliging.

Dan kun je onderaan op "klik hier als u het beveiliginsrisico kent maar bestanden zonder de wizzard te gebruiken wilt delen"

Dan komt er een popup en kiest voor de onderste mogelijkheid (dus zonder wizzard)

Nu kun je dus een vinkje zetten bij "van deze map een gedeelde netwerkmap maken" en geeft er een naam aan.
 
Mario,
Dat lukt dus allemaal ..... Heb ik al gedaan maar delen, niets van, doet ie dus niet
 
beveiliging heel laag zetten ??? daar komt tegenwoordig ook nog wel eens sorus vandaan sinds sp1
 
Of bij windows setup ander netwerk aanvinken!! zou ook nog kunnen ~!
 
Krijg je nog een foutmelding?

Staat de interne firewall uit van XP en heb je ook geen andere firewall draaien?
 
In die router zit een firewall.
Ik ben nog altijd op zoek.
Bedankt in ieder geval voor jullie geduld.
hm ;;;;waar zit die firewall van xp?
 
Laatst bewerkt:
mijn netwerk locaties>> eigenschappen>>lan of snelle internet verbinding dubbelklikken links>> eigenschappen>>geavanceerd>> hokkie uitklikken alsie aanstaat
 
ik ben een stap verder .
Ik zie nu op beide pc's de gedeelde mappen staan. maar als ik een map van de andere pc wil openen krijg ik de foutmelding dat ik niet de machtiging heb om deze map te openen . Iemand enig idee ?

ps : de firewall stond niet aan
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan