2 Pc's met hub in Win XP lukt niet !

Status
Niet open voor verdere reacties.

The Magician

Gebruiker
Lid geworden
20 jul 2002
Berichten
307
Hallo,

Ik probeer vandaag met een vriend te LAN-partyen, maar we zitten met het o zo bekende probleem dat de 2 pc's elkaar niet herkennen. Tussen de 2 pc's zit een 3com hub.Beide Pc's hebben XP pro. We hebben eerst allebei een thuisnetwerk ingesteld met de optie dat er geen internetverbinding is. We zitten allebei in hetzelfde netwerk (MSHOME). Maar als we proberen te zoeken naar andere computers in het netwerk vindt hij niets. Ook als we handmatig een verbinding willen maken, lukt het niet.

Hopelijk kan iemand ons snel helpen, zodat we alsnog kunnen LAN'en!!

Thnx,

The Magician
 
Ja, die moeten wel in dezelfde range (192.168.0.X waarbij X = 1 t/m 254) vallen.
 
ik heb de IP's aangepast naar:

1. 192.187.0.2
2. 192.187.0.1

Maar het werkt nog steeds niet.
 
zijn het allebij 10 of 100 mbit (1000 kan natuurlijk ook of een combo) kaartje?

en pingen gaat >> Start >> uitvoeren >> ping 192.168.x.x

xx moet je je eigen gettaletje invoeren.

Workgroup: MSHOME

als het dan niet werkt... plaats dan nog 'n berichtje
 
met pingen krijg ik een time-out. Ik zie trouwens wel op de hub dat er verbinding is met de hub en dat er informatie wordt verstuurd.

Iemand nog ideeen?
 
YESSSS HIJ DOET HET.

Ik was zo dom om te pingen terwijl de kabel er niet in zat (STUPID ME)

Heel erg bedankt iedereen!
 
Laatst bewerkt:
okeej tcp ip verbinding

pak ff 2 makkelijke ip adressen

10.0.0.155
10.0.0.156

subnetmaks 255.255.255.0 bij allebei

bestands en printer indeling bij beide pc's aanzetten en ook daadwerkelijk een map delen


hebben allebei de pcs ook een naam, of staan ze nog op oemcomputer of iets anders standaards, dat moet je ook nog veranderen.
 
hmm, er is iets heel raars gebeurd. Ik heb de pc gereboot en nu kan ik geen verbinding meer maken. Pingen lukt wel, maar als ik een gedeelde schijf wil toevoegen krijg ik geen verbinding. De ene pc ziet de andere pc wel in werkgroep MSHOME, maar verbinding maken lukt niet. De andere pc ziet heel MSHOME niet meer. Ook niet nadat ik de thuisnetwerk wizard weer heb gedaan.

:confused:

The Magician
 
Ik word hier ondertussen helemaal gek van, maar de situatie is nu wat duidelijker. De 2 PC's zien elkaar als ik klik op "zoeken in werkgroepen". Echter als ik daarna verbinding probeer te maken met de pc zegt hij "\\PC2 is niet toegangelijk. U hebt mogelijk niet de juiste machtigingen voor deze netwerkbron. Neem contact op....blabla......Kan het netwerkpad niet vinden.

Iemand een idee?

Thnx!

The Magician
 
Staan de interne firewalls uit in XP. En hoe staat het met eventueel een andere firewall?

En zet voor de zekerheid ook eens het gastaccount aan op beide pc's
 
ey, alles werkt. het lag aan f*cking zonealarm. Thnx voor alle hulp.

The Magician
 
Niet goed geconfigureerde firewall gooit vaak roet in het eten :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan