2 pc's op één kabelmodem.

Status
Niet open voor verdere reacties.

weinberg7

Gebruiker
Lid geworden
21 aug 2005
Hoi all,
ik wil mijn pc aansluiten bij mijn vader die ook een computer heeft en die verbonden is met internet.Hij heeft een kabelmodem van upc met abonnement chello easy.Mijn pc heeft 2 netwerkkaarten met 2 ethernet aansluitingen op de achterkant van de computer.
Hoe moet ik het verbinden zodat we alle twee internet hebben?
Mijn pc staat dag en nacht aan dus als de mijne aan moet staan terwijl pc nr2 internet krijgt is dan geen probleem.
Moet er een utp kabel van zijn modem naar mijn pc en dan een kabel van mijn andere netwerkkaart aansluiting naar zijn pc?
En zoja hoe maak je dan software matig het zaakje werkend?

Ik hoor het wel.

gr...

Als je de PC's aanlsuit op een router is je probleem opgelost. De configuratie wordt dan kabelmodem -> router -> vanuit de router gaat er een utp kabel naar iedere PC.

Oke.
Als dat aangesloten zit wordt dan alles plugandplay herkend of moet ik nog iets instellen?
Is zo'n goedkope router van 29€ goed genoeg voor 2 computers?
o.a. Breedband xDSL/Cable Router DC-202
Zit er verschil in een router voor adsl of kabelmodem?
Ik heb 2 netwerkpoorten op mijn pc zitten dus het kan ook zonder router maar hoe doe je dat dan?
Ik hoor het graag hoe ik het moet doen want het zou vanavond al klaar moeten zijn bij mijn vader.

Bedankt alvast!

gr...

Laatst bewerkt:
Heb er een gekocht van sweex.Doet het goed.Kan draadloos maar we hebben 'm bedraadDat hebben we gedaan omdat de draden eral lagen vandaar.Het is heel simpel,aansluiten met 2 utp kabels naar de router en de bij geleverde kabel van de router naar de modem.Even alles resetten en het werkt.

Bedank t voor jullie meedenken.

gr...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan