2 pc's op ethernet modem

Status
Niet open voor verdere reacties.

achterhoeker

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 nov 2004
ik heb thuis adsl met een ethernet modem. ik wil nu een tweede pc met internet, hoe kan ik het best internet op deze pc krijgen. is een router een oplossing en zo ja werkt dit goed??

Ja

Een router is een switch met een modem er in, dus dat gaat perfect.

Extra voordeel is dat ze vrijwel altijd een hardware firewall hebben, dus zit je veilig achter je router.

Eric

Ja hoor

Maar hij moet dus wel jou adsl aan kunnen, want het is dus tegelijkertijd jouw modem.

Dat weten ze meestal in de winkel wel en anders je provider.

Eric.

Re: Ja

Geplaatst door Eric_Daleboudt
Een router is een switch met een modem er in, dus dat gaat perfect.

Extra voordeel is dat ze vrijwel altijd een hardware firewall hebben, dus zit je veilig achter je router.

Eric

Een router is niet per definitie een modem hoor!! Er zijn wel modems met ingebouwde routers.

Maar zolang je geen draadloos internet wilt hoef je helemaal geen dure kosten te maken om een router aan te schaffen. Waarschijnlijk heeft je adsl modem al ingebouwde routerfunctie met maar 1 poort, hier kun je dan gewoon mee volstaan om een goedkoop hubje op aan te sluiten of een switch

Helaas moet ik Robbert tegen spreken

Een router zonder modem is een switch. En dat van die hub klopt, maar die heeft nooit een ingebouwde firewall, dus dat voordeel mis je dan.

Alle waar is naar zijn geld en ADSL routers zijn niet duur meer.

Eric.

Re: Helaas moet ik Robbert tegen spreken

Een router zonder modem is een switch.

Volgens mij vergis jij je. Een switch is veel simpeler van opzet dan een router( met of zonder modemfunctie)

Een router heeft ook firewall functie, dat kom je bij een switch echt niet tegen

Re: Helaas moet ik Robbert tegen spreken

Een router zonder modem is een switch. En dat van die hub klopt, maar die heeft nooit een ingebouwde firewall, dus dat voordeel mis je dan.

Alle waar is naar zijn geld en ADSL routers zijn niet duur meer.

Eric.

Helaas moet ik Hier Eric, weer tegen spreken.
Een router hoeft niet een modem te bezitten.
Ik heb hier een (broadband) router staan, waar GEEN modem in zit.
je hebt dus een hub de meest simpele uitvoering
een switch deze zorgt dat alle gebruikers een zelfde snelheid houden in het netwerk.
en je hebt de router = een soort server achtig kastje welke fungeert als switch echter deze heeft altijd verbinding met de modem en verdeeld je internet.

kortom, als je adsl modem geen router functionaliteit bied dan heb je dus een router nodig. doet tie het wel dan volsta je met een switch.

beste Robbie

Als je zegt dat je een Broadband router hebt, zit er dus een ADSL modem in.

Anders niks broadband.

en je hebt de router = een soort server achtig kastje welke fungeert als switch echter deze heeft altijd verbinding met de modem
En je hebt dus gelijk dat zonder modem er niets te routern valt.

Goh wat leuk

Je geeft zelf het antwoord.

er staat:

Een router is ontworpen om twee netwerken met elkaar te verbinden, meestal een Local Area Network, of LAN (zoals een klein kantoor) met een Wide Area Network, of WAN (zoals het Internet).

En dat zal je nooit lukken zonder modem, want hoe verbind je anders het lan met internet.

Eric.

P.S. voor mij einde discussie.

Re: beste Robbie

Anders niks broadband.

En je hebt dus gelijk dat zonder modem er niets te routern valt.

Beste Erik,

Misschien handig als je eerst de link van Robbert eerst even leest.....

Ik heb hier een BROAD Band router staan waar GEEN modem in zit. want ik heb zelf kabel en geen ADSL. En dit router is te gebruiken achter zowel een kabel modem als ook een adsl Ethernet modem. Wel broadband dus.

Re: beste Robbie

Anders niks broadband.

Onzin, een broadband router wil niks anders zeggen dat het een router is voor op een broadband modem, maar er zit absoluut geen modem in.http://www.linksys.com/international/product.asp?coid=28&ipid=480 deze heb ik, is toch echt echt een BROADBAND router, maar als jij de modem erin kan vinden ben je een knappe jongen

Eric

Zoals je al zei de link van Robbert geeft mij gelijk.

Wat jij dan hebt staan weet ik niet.

Eric.

Re: Goh wat leuk

Je geeft zelf het antwoord.

er staat:

Een router is ontworpen om twee netwerken met elkaar te verbinden, meestal een Local Area Network, of LAN (zoals een klein kantoor) met een Wide Area Network, of WAN (zoals het Internet).

En dat zal je nooit lukken zonder modem, want hoe verbind je anders het lan met internet.

Eric.

P.S. voor mij einde discussie.

Jammer is het als je geen gelijk kunt krijgen...
Als je het plaatje bekijkt zoals op de link van Robbert, en mijn verhaal had gelezen, dan staat er

quote:
--------------------------------------------------------------------------------
en je hebt de router = een soort server achtig kastje welke fungeert als switch echter deze heeft altijd verbinding met de modem
--------------------------------------------------------------------------------

hieruit lees je dus... kabel of adsl komt binnen gaat naar je MODEM vanaf je MODEM naar de ROUTER = netwerk (lan) met gedeeld internet.

Re: Eric

Zoals je al zei de link van Robbert geeft mij gelijk.

Wat jij dan hebt staan weet ik niet.

Eric.

Mijn link geeft jouw gelijk? nou ik dacht het niet hoor, mag jij eens citeren waaruit blijkkt dat jij gelijk hebt in die tekst

Beste Robbert

Daar zit een dijk van een modem in hij zet nl. je digtale signaal om in een radio signaal.

Sorry maar nu val je toch van je voetstuk af hoor.

Eric.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan