Ik wil graag thuis een netwerk opzetten tussen 2 XP Pro machines en heb het volgende probleem: zodra ik een andere PC wil benaderen krijg ik de volgende foutmelding: "[\\andere PC] is niet toegangkelijk. U hebt mogelijk niet de juiste machtigingen voor deze netwerkbron. Neem contact met de beheeerder van de server op als u wilt weten of u toegangsmachtingen hebt. Kan netwerk pad niet vinden". Deze error krijg ik op beide machines.
Ik ben op beide PCs met admin rights ingelogged
Er is een verbinding tussen de 2 machines. 1 Machine werkt met een Netwerkbrug. Alle verbindingen lopen via de brug en zijn ingeschakeld.
De brug heeft een ip adres
Het verwijderen van de 1394 verbinding uit de netwerkbrug heeft geen invloed
Verbindingssnelheid "autodetectie" (heb ook andere waarden geprobeerd)
XP Firewall: uitgeschakeld (geen andere firewalls aanwezig)
Geen problemen in apparaat beheer op beide PCs
Ik heb folders geshared op beide PCs
Ik kan een folders op dezelfde PC wel benaderen via Microsoft Windows-Netwerk/Mshome, maar de andere PC kan het niet
De machines hebben niet dezelfde naam en zijn lid van dezelfde workgroup (Mshome)
Ik heb automatisch toewijzen van IP adres uit/aangezet (bij handmatig natuurlijk met 2 verschillende IP adressen getest).
DHCP staat ingeschakeld
Ik kon de andere machine wel pingen, maar om een rare reden kan dit nu niet meer (ik kon toen overigens niet op de andere PC komen'.
Ik zie 2 mogelijke oorzaken van problemen:
1. op een van de PCs staat (per ongeluk) XP home en Pro op dezelfde partitie (ik weet niet hoe ik home kan verwijderen). Het lijkt me overigens dat dit niets met het netwerken te maken heeft, want de errormelding verwijst duidelijk naar een machtigingen probleem.
2. Op beide PCs kan ik (indien het IP adres op automatisch toewijzen staat) het IP adres niet verversen via herstellen. Ik krijg dan de error "De volgende stappen van de reparatie zijn mislukt: Het IP-adres wordt vernieuwd. Neem contact op met de netwerkbeheerder of ISP"
Wat zie ik over het hoofd?
Bedankt,
Gijs
Ik ben op beide PCs met admin rights ingelogged
Er is een verbinding tussen de 2 machines. 1 Machine werkt met een Netwerkbrug. Alle verbindingen lopen via de brug en zijn ingeschakeld.
De brug heeft een ip adres
Het verwijderen van de 1394 verbinding uit de netwerkbrug heeft geen invloed
Verbindingssnelheid "autodetectie" (heb ook andere waarden geprobeerd)
XP Firewall: uitgeschakeld (geen andere firewalls aanwezig)
Geen problemen in apparaat beheer op beide PCs
Ik heb folders geshared op beide PCs
Ik kan een folders op dezelfde PC wel benaderen via Microsoft Windows-Netwerk/Mshome, maar de andere PC kan het niet
De machines hebben niet dezelfde naam en zijn lid van dezelfde workgroup (Mshome)
Ik heb automatisch toewijzen van IP adres uit/aangezet (bij handmatig natuurlijk met 2 verschillende IP adressen getest).
DHCP staat ingeschakeld
Ik kon de andere machine wel pingen, maar om een rare reden kan dit nu niet meer (ik kon toen overigens niet op de andere PC komen'.
Ik zie 2 mogelijke oorzaken van problemen:
1. op een van de PCs staat (per ongeluk) XP home en Pro op dezelfde partitie (ik weet niet hoe ik home kan verwijderen). Het lijkt me overigens dat dit niets met het netwerken te maken heeft, want de errormelding verwijst duidelijk naar een machtigingen probleem.
2. Op beide PCs kan ik (indien het IP adres op automatisch toewijzen staat) het IP adres niet verversen via herstellen. Ik krijg dan de error "De volgende stappen van de reparatie zijn mislukt: Het IP-adres wordt vernieuwd. Neem contact op met de netwerkbeheerder of ISP"
Wat zie ik over het hoofd?
Bedankt,
Gijs