• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

2 ploegen rooster

Status
Niet open voor verdere reacties.

JeffreydeWit

Gebruiker
Lid geworden
15 apr 2014
Goedenavond,

Ik ben bezig met het opzetten van een team die in 2 ploegendienst gaat draaien. Circa 30 personen. Het gaat om een vroege (0600 tm 1500) dienst en een late (1500 tm 0000).
Nu heb ik ondertussen het halve internet al afgestruind naar een template, echter kan deze niet vinden.

Wat ik wil is volgens mij best simpel :shocked:

Ik wil onder elkaar alle namen in kunnen vullen en daarnaast alle weken van het jaar. Het moet dan zo werken dat hij automatisch een fout weergeeft als hij "onhandig" wordt ingepland.

Als er iemand een goed voorbeeld voor mij heeft, houd ik mijzelf zeker aangeraden!

Alvast bedankt maar weer!

Als je een voorbeeldje plaatst van een week of 4 hoe je het wilt dan kunnen we iets meer voor je betekenen.
Het forum heet immers 'HELPMIJ' en niet 'MAAK VOOR MIJ' oid.

Ok, dus had ik 50% goed!

Ik ga idd zelf eerst maar eens aan de gang! Ik kom er op terug! Thanx voor de aanmoediging!

Ik denk dat je net de verkeerde helft van internet afgestruind hebt.:D

Zoekterm 2 ploegendienst excel
Ongeveer 258.000 resultaten (0,18 seconden)

Er staan genoeg voorbeeldje tussen die je een eind op weg kunnen helpen.

Zo... Heb eens even een opzet gemaakt! Kom alleen gewoon even niet verder met de functie als e.d. Ben al zover dat de dagen en weeknummers allemaal automatisch gegaan zijn..!!

Wat denk je er van tot zover?!

Alvast bedankt maar weer!!

*Motivatie is wat een mens verder brengt dan hij ooit zelf had kunnen denken!!* :)

Bijlagen

En waar staat dan de functie ALS() e.d.? Wat moet waar ingevuld worden? Wanneer moet er een automatische fout worden weergegeven? Zijn de medewerkers altijd aanwezig?

Ik wil je best op weg helpen, maar dan moet je wel wat concreter zijn.

Ok, concreter:

Ik heb een ochtendploeg van 12 mensen en een middag ploeg van 8. Daarnaast heb ik een ploeg van 10 mensen (reserve). Deze mensen moeten de tijd van maandag tot en met zaterdag gaan vullen in 2 shiften.

In het bestand heb ik dus 30 medewerkers neer gezet die dit moeten gaan doen. Eis is dat zij allemaal 5 dagen per week werken (dit zal niet helemaal lukken, maar het is wel een richtlijn).
Nu moet het dus zo gaan worden dat als ik de eerste week invul en daarna de tweede en de derde en de vierde enz enz dat het systeem dan zegt of dat dit wel of niet gaat. En dan denk ik aan een periode van 4 weken. Hij moet dus elke keer tot 4 weken terug kijken of hij die dienst al gedraaid heeft.

Ik hoop nu iets concreter geweest te zijn. En ik ben blij met elke tip, zodat ik hem uiteindelijk zelf kan bouwen :)

Mocht ik teveel willen, dan hoor ik het ook graag!!!

Thanx maar weer!

(Mocht ik niet meer responden binnen een dag, dan zijn mijn lampen uit wegens teveel excel gebruik!!)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan