2 probleemjes

Status
Niet open voor verdere reacties.

marcvk45

Gebruiker
Lid geworden
22 dec 2010
1. Ik heb een ja/nee veld niet betaald en een ja/nee veld betaald. Het veld niet betaald staat standaard aangevinkt als niet betaald. Nu zou ik het vinkje in niet betaald automatisch willen laten verdwijnen als het veld betaald wordt aangevinkt.
2. Ik zou graag het veld gemeente ingevuld zien als het het veld postnummer wordt ingevuld of omgekeerd. Ik weet dat dit mogelijk is via keuzevak maar vind de oplossing niet.

Bedankt alvast voor de reacties

1. Waarom gebruik je hier eigenlijk 2 velden voor?

Je tweede probleem is ongeveer even simpel. Ik neem aan dat je in je tabel waarvoor je de opzoeklijst maakt alleen de postcode en het huisnummer (en eventueel de straatnaam) opslaat; dan zou althans genoeg moeten zijn om een adres te identificeren. In dat geval maak je een keuzelijst die de PlaatsID opslaat, en de plaatsnaam laat zien. Omdat het makkelijker zoeken is op alfabet. In die keuzelijst neem je behalve de PlaatsID en de Plaatsnaam ook de Postcode op. De eerste kolom en de derde maak je onzichtbaar, want je hoeft alleen de plaatsnamen te zien. In een extra tekstveld toon je dan de postcode die is gekoppeld aan de plaatsnaam. Stel dat je de keuzelijst cboPlaats noemt, dan krijgt het tekstveld de formule =cboPlaats.Column(2) als Besturingselementbron. Nu zie je de postcode in het tekstvak als je een plaats selecteert.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan