2 probleempjes! "Kan script-engine VBScript niet vinden" + muispad probleem!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pawetor

Gebruiker
Lid geworden
7 jun 2007
Berichten
56
Hallo lezers,

Ik hoop dat ik voor mijn 2 problemen in het goede forum zit.

Ik heb mijn laptop afgelopen week terug naar Sony gestuurd omdat de ventilator vervangen moest worden, nu ik mijn laptop terug heb zijn er ineens 2 problemen waar ik nu mee te kampen heb.


Probleem 1:

"Kan script-engine VBScript voor script C:\ProgramData\Sony Corporation\VIAO Care\DelSelfPatch.vbs niet vinden."
Ik heb geen idee wat ik hieraan moet doen, ik heb al even gegoogeld maar werd hier niet wijzer uit.


Probleem 2:

Voordat mijn laptop gerepareerd was kon ik makkelijk met 2 vingers op mijn muispad door een pagina heen scrollen, dit werkt helaas niet meer. Nu beweegt enkel mijn cursor.


Zou iemand mij kunnen helpen?


Vriendelijke groet,
Guido Versloot
 
1) Wat moet je doen om die foutmelding te krijgen? Opnieuw installeren lost dit soort problemen trouwens vaak op.

2) Kijk in de instellingen van je mousepad of scrolling enabled is. Op mijn laptop (windows xp) is er zo'n instelling.
 
Onderstaande is een fix m.b.t. het niet kunnen vinden van de script engine.

Open Kladblok. Klik op Start → Alle Programma's → Bureau-Accessoires → Kladblok. Kopieer onderstaande code:

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{B54F3741-5B07-11cf-A4B0-00AA004A55E8}\InprocServer32] @="C:\\Windows\\system32\\vbscript.dll" "ThreadingModel"="Both"


Ga naar Bestand - Opslaan als.
Bij "Opslaan in" kies je: Bureaublad.
Bij "Bestandsnaam" zet je:vbs.reg.
Bij "Opslaan als type" selecteer je: Alle bestanden (*.*).
Klik op de knop Opslaan. Enter of dubbelklik vbs.reg om de fix uit te voeren.
Herstart je systeem.
 
Laatst bewerkt:
Voor probleem 2: Heb je geen driver CD'tje? Meestal heb je daar drivers voor nodig. De meeste hebben synaptics, maar kijk eerst zelf even goed na of je geen cdtje of een download hebt (meestal site v laptopmerk>support>drivers)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan