2 problemen met laptop op Windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robertusje

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 nov 2007
Berichten
1.264
Voorheen had ik XP maar op mijn nieuwe laptop heb ik Windows 7 en ik moet nu nogal eens zoeken als er een probleem.
2 problemen nu.
Ik was vergeten de stekker erin te steken en nu is de laptop uitgevallen omdat de stroom op was. Bij mijn vorige Dell laptop met XP ging hij dan vanzelf uit als hij niet aangesloten was op het lichtnet als er nog een kwartier stroom was. Deze gaat gewoon uit en nu heb ik geen draadloos internet meer.
Ik heb na lang zoeken systeemherstel gevonden en terug gezet maar dat heeft niets geholpen.
1.)Kan iemand me vertellen hoe ik draadloos internet weer kan aanzetten? Er komt als ik de probleemoplosser gebruik de melding dat draadloos internet uitstaat.

2.) Kan iemand me vertellen waar ik het energiebeheer kan wijzigen zodat hij bijv. niet zomaar uitvalt zoals nu? Bij XP kon ik gewoon via beelscherm in energiebeheer komen en wijzigen maar bij Windows 7 kan ik het niet vinden.
 
Beste,

antwoord 1 wifi aanzetten: Start>configuratiescherm>netwerk & internet>netwerkcentrum>link in dat vak op geavanceerd adapterinstelling en zet de adapter aan die uit is.

antwoord 2 energiebeheer: op de taakbalk staat een batterij druk daar maar 2x op en je zit bij je schema's.
 
Beste,

antwoord 1 wifi aanzetten: Start>configuratiescherm>netwerk & internet>netwerkcentrum>QUOTE]

Beste Nicj56
Tot netwerkcentrum gelukt maar verder niet.
Ik kan dan klikken op "geavanceerde instellingen voor delen wijzigen" of "adapterinstellingen wijzigen".
Als ik op netwerkcentrum klik dan krijg ik dit:
Netwerkcentrum.jpg

en als ik klik op adapterinstellingen wijzigen krijg ik dit:
Fout.jpg
 
Laatst bewerkt:
de melding dat draadloos internet uitstaat.
Kijk even of de "vliegtuigknop" aan staat. Kan ook een combinatie zijn van Fn-toets met een andere toets met antennesymbooltje of zoiets.
 
Kijk even of de "vliegtuigknop" aan staat. Kan ook een combinatie zijn van Fn-toets met een andere toets met antennesymbooltje of zoiets.

Op mijn toetsenbord staat op de toets van F10 een blauw antenne symbooltje maar verder weet ik niet wat het is. Ik kan wel de blauwe FN toets en het symbooltje indrukken maar dan gebeurt er in ieder geval niets.
 
Opgelost.
Vanmorgen kreeg ik een mailtje terug van de technische dienst van het bedrijf waar ik de laptop had gekocht.
Fn+F8.
F8 is een toets met een afbeelding van een satelliet.
Dat bedoelde Minal ook natuurlijk maar ik heb ook een F10 toets met een soort antenne.

Bedankt voor de hulp.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan