2 problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

robertjan

Gebruiker
Lid geworden
27 apr 2001
Berichten
375
Hey,

Ik heb weer een vraagje.


de situatie is als volgt:

1 laptop
1 desktop

met elkaar verbonden middels een revo? router.. althans ik geloof dat het een revo is.. iig vier letters :)

daarop zit een adsl verbinding van kpn via wanadoo

allebei krijgen keurig een ip adres van de router.. so far so good. maar nu wil ik me internet dus via me router op beide pc's hebben. voorheen ging het met me vorige router probleemloos. alleen nu heb ik een router met engelse handleiding.. niks aan de hand natuurlijk maar daar staat niet precies in hoe ik me internet verbinding in de router in moet stellen.

ik weet dat je voor pptp moet kiezen. maar dan krijg je meerdere dingen die je moet invullen. zoals:

my own ip
remote ip
host name
en nog meer... de verbinding loopt via wanadoo

weet iemand de preciese instellingen daarvoor?

tweede probleem:

het delen van mappen:

allebei de computers hebben als werkgroep mshome.. maar bij netwerklocaties zie ik op de laptop wel beide pc's maar op de desktop zie ik alleen maar de laptop.. heel raar.. maar waar. ik heb voor me gevoel de instellingen allemaal gecheckt. en ik heb ook de firewall's uitstaan. wat zijn nou cruciale instellingen waar het fout kan gaan?

overigens kan ik op de laptop de desktop niet "ingaan" dan zegt ie dat ik daar geen machtiging voor heb.

kan iemand 1 of allebei de problemen onder de loep nemen .. ik heb er de hele avond aan gezeten en kom er niet uit..


alvast bedankt


mvg
Rj
 
ik heb precies hetzelfde gehad en je weet je IP adres van je router dan komen we al een heel end.

stap 1: ga op beide computers Start->uitvoeren->CMD en dan enter.
type: IPCONFIG /ALL
nu krijg je een hele lyst te zien met gegevens beide allemaal op een apart papiertje opschrijven.

stap 2: ga in internet exploror je ipadres van de router inplaats van www.adres in te vullen geef dan een enter.

stap 3: vul de gevens van de router in die je gekregen hebt.

stap 4: ga op de beide pcs de ipadressen invullen de 5 regels, ga naar netwerk en dan eigenscappen-> dubbelklikken op IP-TCF en vul de gevens daar in en OK.

zet de boel uit en start alles opnieuw op. nu heeft zowel je pc als laptop internet!:thumb:
 
ik heb precies hetzelfde gehad en je weet je IP adres van je router dan komen we al een heel end.

stap 1: ga op beide computers Start->uitvoeren->CMD en dan enter.
type: IPCONFIG /ALL
nu krijg je een hele lyst te zien met gegevens beide allemaal op een apart papiertje opschrijven.

stap 2: ga in internet exploror je ipadres van de router inplaats van internet adres in te vullen geef dan een enter.

stap 3: vul de gevens van de router in die je gekregen hebt.

stap 4: ga op de beide pcs de ipadressen invullen de 5 regels, ga naar netwerk en dan eigenscappen-> dubbelklikken op IP-TCF en vul de gevens daar in en OK.

zet de boel uit en start alles opnieuw op. nu heeft zowel je pc als laptop internet!:thumb:
 
Hey bedankt voor je reactie, helaas is het niet zo eenvoudig :)

Dat ik in me router setup dingen moet instellen dat weet ik. Ik volg gewoon de "wizard" en kies daar voor pptp. alleen er staat in het boekje van de router niet uitgelegd wat de instellingen daar zijn. nu weet ik 2 ip's namelijk 10.0.0.138 en 10.0.0.150. maar ik heb vannalles geprobeerd alleen niks werkt.


iemand anders misschien nog een suggestie?
 
Je zou gewoon de instellingen van je oude router over moeten kunnen nemen.

Het zal zoiets zijn als:

Internet IP: 10.0.0.150
Subnetmask: 255.255.255.0
Default Gateway: 10.0.0.138
Username: je_username@iets-wanadoo-achtigs
Password: je_password
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan