2 Problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

qwerty12345

Gebruiker
Lid geworden
9 apr 2007
Berichten
39
Allereerst zal ik me maar eens voorstellen: ik ben lars uit limburg en ik ben hier nieuw (op een paar post nar, maar wel nieuw in het Vista forum) maar heb wel veel ervaring met computers!

Mijn problemen:


Probleem 1:

Als ik naar Deze Computer, configuratiescherm, documenten, verkenner, afbeeldingen of welke map dan ook wil gaan krijg ik de volgende melding:
Windows Verkenner werkt niet meer, en dan: Windows Verkenner probeert een oplossing hiervoor te zoeken. Dan start explorer.exe opnieuw op en ben ik weer op het bureablad. Ik kan hier geen screenshots van maken omdat explorer niet meer fatsoenlijk reageert op dat moment...
Maar het rare is als ik bijvoorbeeld in Paint of Dreamweaver of welk ander programma dan ook iets wil opslaan, kan ik wel in de "verkenner". Zie deze screen:
Wat gegevens:
Ik gebruik Windows Vista Home Premium en ik heb Windows XP Media Center Edition 2005 gebruikt.
Ik heb een upgrade gedaan vanaf XP naar Vista.
In XP werkte alles en dit probleem komt al vanaf de eerste keer dat ik Vista gebruikte.
Mijn computer:
Intel 3.2 Ghz
Samsung Syncmaster 710v
1024MB Geheugen
Op de site van Microsoft kan ik niet vinden...
Weet iemand hier een oplossing voor???

Probleem 2:
Windows Defender blijft de melding geven dat de definities verouderd zijn.
Maar als ik wil updaten vind hij geen definities.

Ik hoop dat ik genoeg informatie heb gegeven anders moeten jullie het maar zeggen...

Gr,
LarsM
 
Laatst bewerkt:
Probleem 2:

Kijk eens naar je systeemdatum en tijd, staan die wel goed ?
 
Heeft Vista geen reparatie optie ?
 
Via het opstarten met de Vista DVD/CD-Rom
 
Hoi !

Tja, Vista staat toch op DVD ?
 
Ik heb ook een up-grade gedaan, en kon ook niet van de schijf opstarten nadat mijn Vista raar was gaan doen.
Ik heb toen voor 60 euro de recovery-disk bij Acer moeten bestellen.
Wat Defender betreft. Die zit er bij Vista automatisch al in.
Heb je hem soms ook gedownload?
En staat alles in het beveiligingscentrum wel goed?
 
Laatst bewerkt:
Hoi !

Als je DVD-speler als 1ste bootoptie staat in het BIOS, en het is een legale Vista_DVD moet hij daar echt van opstarten !

Maar: ik doe helemaal geen upgrade-installs meer over XP, tenzij het een nieuwe installatie is ! Oudere XP installatie's blijken vaak voor een probleemvolle Vista-installatie te zorgen, is mijn ervaring.

Ik zou m'n bestanden back-uppen en Vista opnieuw installeren zoals hier: http://www.schoonepc.nl/vista/windows_vista_setup.html wordt uitgelegd !

Zie ook het stukje "Workaround upgrade-DVD".

Succes,

Harry.
 
Hoi !

Als je DVD-speler als 1ste bootoptie staat in het BIOS, en het is een legale Vista_DVD moet hij daar echt van opstarten !

Maar: ik doe helemaal geen upgrade-installs meer over XP, tenzij het een nieuwe installatie is ! Oudere XP installatie's blijken vaak voor een probleemvolle Vista-installatie te zorgen, is mijn ervaring.

Ik zou m'n bestanden back-uppen en Vista opnieuw installeren zoals hier: http://www.schoonepc.nl/vista/windows_vista_setup.html wordt uitgelegd !

Zie ook het stukje "Workaround upgrade-DVD".

Succes,

Harry.

Maar ik wil graag al mijn bestanden houden en dat is zo'n 150GB
 
Beste Harry
Het lukte mij niet om mijn PC op te starten vanaf de up-grade disk.(schoon).
Hij moest over een XP heen.
F12 deed niets.
 
Laatst bewerkt:
Hoi !

@qwerty12345: al es aan een dual-boot gedacht ?

@lexaldo: nogmaals: mits je opstartvolgorde in je BIOS goed staat zal een originele, onbeschadigde Vista-DVD echt opstarten !
Lees de link die ik gaf er nog eens goed op na !

Succes,

Harry.
 
liever geen dual-boot....

maar je kan er niet mee opstarten, want dit is een express-upgrade
 
Volgens mij is het niet eens mogelijk om windows vista over xp te zetten. ALs je dat zou doen ben je volgens mij al je data kwijt.
 
dat is wel mogelijk... hij vroeg zelfs of ik woe upgraden of opnieuw installeren
 
Nadat ik mijn XP had ge-upgraded, stond elders op mijn C: old Windows met al mijn bestanden.
Maar ik dacht dat deze express up-grade-schijf ook een mooie back-up opstarter zou zijn in geval van problemen. Niet dus. Ik kon er verder niets meer mee.
Bij mij start de rom-player het eerst wanneer je F12 indrukt bij de start.
Ik heb nog wel met een BartPE-schijf voor XP , in Vista rondgesnuffeld en bestanden gecopieerd naar een USB.
Die BartPE startte wel als eerste op.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan