2 processor's welke is het best?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sjaak trekhaak

Gebruiker
Lid geworden
25 sep 2006
Ik wil een nieuwe pc aanschaffen en heb de keuze uit 2 processor's:

-AMD Athlon X2 5000+
-Intel Core 2 DUO E4400

kan iemand dit mij vertellen!!:D

Niemand.:rolleyes:
Ze zijn alle twee goed, ze werken immers, als het goed is, en het is appels met peren vergelijken.

De rest zoals het moederbord en geheugen bepaald de uiteindelijk de snelheid van de configuratie.

Persoonlijke voorkeur

Hoi,

Ik denk ook inderdaad dat ze beide goed zijn, al hebben de meeste een voorkeur voor een bepaald merk, ik heb zowel een amd als een intel maar merk niet echt verschil.
Maar zoals Lange Pier al schrijft, het is het totaalpakket.

Groeten,
Danny

Hallo ik weet niet wat je er mee wil gaan doen, maar voor gamimg denk ik echt de amd x2 5000 omdat de e4400 van intel een low-end dual core is voor vooral familie pc's en niet voor gaming ik hoop je hiermee geholpen te hebben :D

maar wat is dan precies het verschil zegmaar, dat snap ik niet. waarom die wel beter voor gaming is en die andere niet. Kijk dit is mijn situatie: Ik wil graag met nieuwe pc doen, dvd's downloaden en branden etc. spellen downloaden en spelen(soms) ik ben geen intensive gamer omdat ik een ps3 heb. Maar een gemiddelde gamer. Hou van muziek, internette etc.

welke processor?

dan kun je beter een pentium 4 nemen als je toch niet zoveel gaat doen scheeld je veel geld ;)

kan iemand me dan ff in een rijtje de verschillen tussen de 2 vertellen? wil het graag snel weten.

kijk op wikipedia.nl ! daar staat het haar duidelijk uitgelegd !

ok, ik heb die site bekeken. Welke processor vind jij hier nu beter uit blijken? de AMD Athlon 64 X2 5000+ of de Intel Duo Core E4300?

en wat betekend die L2 Cache?

dus die amd x2 5000+ is beter? maar die heeft L2 Cache van 1 MB en die intel E4300 heeft 2 MB maakt dat dan veel uit?

Soms wel maar in de meeste gevallen licht het aan het geheel pakket en ook aan fsb, klocksnelheid want je kan bijvoorbeeld een pentium D nemen met 4mb L2 Cache en de core 2 duo met 2mb cache en de core 2 duo is tog het snelst

Amd 5000X2 is of was een mind-end processor dus die is voor zwaardere aplicaties gemaakt

en de core 2 duo e4400 is een low-end en is dus beter voor iemand die bv. niet gaat gamen

Ik zou je cker de amd athlon x2 5000 aanraden en wil je persee een intel neem dan een core 2 duo e6300 of e6400 dan heb je al gelijk een mid-end processor en wil je echt alles op ultra high spelen neem dan een e6700

maar een goede alround pc raad ik aan de amd x2 5000

ik hoop dat dit wat licht in de zaak werpt !!(HET LICHT VOORAL AAN HET TOTAAL)!!!:thumb:

Laatst bewerkt:
ok dankje wel hiermee kan ik meer :D maar ik ga denk ik tog voor intel en dan 1 die gelijk is aan de AMD x2 5000+ dit was volgens u suggestie de e6300 of de e6400.

Kan ik ipv de e6400 ook de e6420(2x 2.13Ghz 4MB) pakken. want in die winkel hebben ze alleen die en de 6320

Ja de e6420 is een uitskende keuze ik heb zelf een e6300 en het is het geld echt waard de e6420 staat nog beter in de lijst maare moet je doen is een goede keuze :D kan je nog wel een jaartje of twee mee voorruit denk ik

als ik mocht kiezen dan wordt het een AMD x2 4800 >.
dus geen AMD x2 5000 .
de reden de 5000 is een ouder typen met windsor core en gebakken op 90Nm .
de 4800 is met de nieuwe brisbane core en gebakken op 65Nm 65Watt .
die veel beter over klokt en lekker koel blijft .
tegenover de windsor core die verstookt zo een 85 Watt en is niet zo een overklok chip is .
als je tenminste een AMD cpu wil kopen neem dan een cpu met brisbane core .
AMD tegen Intel .
de cpu's van amd zijn goedkoper en de borden ook met een betere prijs kwaliteit verhouding .
en je kan kiezen tussen meerdere soorten chipset .
ik heb een x2 4400 2,4Mhz die ik zonder extra koeling 20% kan over klokken core een 28graden core twee ook 28 graden
maar ja wie ben ik:p :p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan