2 programma's willen maar niet weg van mn comp: NOD32 en F-Secure

Status
Niet open voor verdere reacties.

ns23

Gebruiker
Lid geworden
3 okt 2007
Berichten
78
NOD32 was een trial versie voor 30 dagen. Dat verliep en ik heb het gedeinstalleerd.
F-Secure is een soort firewall/antivirus programma. Een weekje of twee terug liep iets mis met mn computer, dus ik moest system restoren. Sindsdien deed dit prog raar. Automatische Update.exe deed het niet, kreeg ik steeds als error. Dus ik probeerde die te deinstalleren. Lukte niet via Windows zelf, dus had ik maar een speciale uninstaller programma gedownload. Alles gedelete, en wat blijkt? Allebei zitten gewoon nog steeds op mn computer.

Als ik met het programma hieronder kijk naar wat automatisch wordt opgestart bij een boot vind ik heleboel sporen van NOD32 en F-Secure
http://filehippo.com/download_autoruns/


Ik heb pas een nieuwe internetverbinding en ik zou rond de 20mbps moeten halen. Ik krijg maar 10 max. Heb gesproken met de provider en die wou een pingtestje met me uitvoeren. Dat lukte niet. Hij verdachtte de F-Secure Firewall die op een of andere manier een pingtest blokkeerde.

Nou, hoe moet ik deze programmas compleet verwijderen?
 
Hey fantastisch! :thumb:




maar dat autorun programma laat nog steeds bestanden van NOD32 zien :S
 
@mrmusic:thanks

@ts:is het wellicht nog een idee om met ccleaner je register na te lopen?

hoe denkt mrmusic daar over?
 
Zou ik in ieder geval wel doen, kwaad kan het sowieso nooit!
 
ik heb nl het idee dat ie wel nod32 verwijderd heeft maar dat autorun nog bestanden in register ziet.

mogelijkheid?
 
Sommige wel ja, maar CCleaner gebruik ik al jaren op vele tienntalle PC's en echt nog nooit 1 probleem mee gehad, zolang je je als leek maar een de automatische instellingen houdt en niet zelf gaat zitten prutsen
 

Ok ik had dit al gevonden voordat ik jouw post checkte, maar alsnog bedankt :)


F-Secure blijkt compleet verwijderd te zijn en voor NOD32 zijn er nog 1 of twee sporen over. Maar hoe dan ook, alles blijkt goed gekomen. Snelheid lijkt ook omhoog te zijn gegaan :thumb:

En ja, Ik gebruik CCleaner regelmatig. Ook de Registry feature die het heeft.


Nu is het enige nadeel dat ik helemaal geen antivirus en firewalls op mn comp heb. Zelfs Windows Firewall staat uit :(
 
Ik heb geen ervaring met CCleaner, maar met regcleaners in het algemeen is de nodige voorzichtigheid geboden. :)
 
Ok ik had dit al gevonden voordat ik jouw post checkte, maar alsnog bedankt :)


F-Secure blijkt compleet verwijderd te zijn en voor NOD32 zijn er nog 1 of twee sporen over. Maar hoe dan ook, alles blijkt goed gekomen. Snelheid lijkt ook omhoog te zijn gegaan :thumb:

En ja, Ik gebruik CCleaner regelmatig. Ook de Registry feature die het heeft.


Nu is het enige nadeel dat ik helemaal geen antivirus en firewalls op mn comp heb. Zelfs Windows Firewall staat uit :(

Dan isnstalleer je toch nieuwe software. :)

AV: http://support.bluemedicine.be/mybb/showthread.php?tid=168
Firewall: http://support.bluemedicine.be/mybb/showthread.php?tid=169
 
Dat wel, maar ik heb echt geen zin meer om te knoeien met configuraties zodat mn programma's weer gaan werken of dat mn snelheid daalt enzo :confused:
 
Dat wel, maar ik heb echt geen zin meer om te knoeien met configuraties zodat mn programma's weer gaan werken of dat mn snelheid daalt enzo :confused:

Dan zien we jou binnenkort wel terug met allerlei malware. :shocked:
 
Zo houden ze ons wel van de straat. :p
 
Ok ik heb AVG gedownload en bij het installeren vermeld hij dat NOD32 nog steeds op mn systeem zit. Bij Windows Security Center onder Virus Protection staat inderdaad ook vermeld dat Eset NOD32 Antivirus System 2.51 nog steeds aanwezig is, maar wel uitstaat.

En dan nog te denken dat ik dat ***programma op alle mogelijke wijze heb verwijderd. Een windows zoek opdracht levert ook niks meer op in mn comp. Hoe verwijder ik dit nou voor altijd weg? Ik heb dat kleine uninstall programma gebruikt, Uninstaller Pro en handmatig alle mappen verwijderd en nog steeds vermeld mn computer de aanwezigheid.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan