2 query samenvoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.
De gegevens in de 2 queries zijn niet geschikt om samen te voegen, want het zijn verschillende gegevens. Die kun je volgens mij gewoon in één selectiequery maken.

Des te meer reden om de velden in één query te zetten :).

De hoofdtabel uurgegevens bevat oa datums van het jaar 2014 en de temperatuur per uur.

Ik moet in 1 query de max temperatuur per uur hebben. Dus lukt via query hoogte temperaturen.
Maar in deze query moet ook het aantal hoogste temperaturen per dag op hetzelfde uur komen.

Dus ik moet hebben:
UUR MAXTEMP AANTAL
1 20,8 10
2 21,9 2
3 22,8 0
enz

Volgens mij kun je de twee berekeningsvelden gewoon bij elkaar zetten. Tenzij je de queries anders filtert.

Als ik deze samenvoeg krijg ik een andere uitkomst bij het aantal uren.

Bijlagen

• samenvoeging.png
    samenvoeging.png
    33,8 KB · Weergaven: 37
Ik dacht dat je één tabel gebruikte voor de query; in je plaatje zie ik er 2. (en dan niet zeggen: ja maar één ervan is een query :), want dat gaat nu niet op ).

Ik heb 1 tabel en 2 query's.
Hoofdtabel: uurgegevens
Allebei de query's zijn gemaakt van uurgegevens

En, als je daar je vraag op baseert, moet het volgens mij makkelijk met één query kunnen. Zonder de db te zien, is er natuurlijk verder weinig van te zeggen. Je plaatjes komen ook niet veel verder dan afgekapte formules, dus daar zie ik verder ook niks aan.

Kan ik de database naar u sturen om eens te kijken?
Is wel 13MB

Dat mag. Stuur hem maar op.

Laatst bewerkt:
Ik kijk z.s.m. naar je db!

Laatst bewerkt:
Ik snap nog niet helemaal wat je wilt zien; waar vind ik bijvoorbeeld die uren waar je het over hebt? Is het mogelijk om een klein excelletje of zo te maken van een paar dagen met daarin de door jou verwachte gegevens? Weet ik waar ik naar toe moet werken!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan