2 repeaters in draadloosnetwerk, moet je dan IP-adressen aanpassen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mecano117

Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2011
Ik zit weer met een vraagje, heb al zitten zoeken maar kan het antwoord nergens vinden.
Morgen heb ik er nog een WLAN-repeater bij,het is net als de vorige een AVM FRITZ!Wireless LAN Repeater 300EFritz! (deze werk trouwen PERFECT en zelfs door een leek als mij binnen 15min. te installeren :-)
Dit icm met een Thomson TG787v SIP, ADSL dus van KPN

Nu is mijn vraag of ik bij de nieuwe het IP-adres niet moet aanpassen ?
Deze worden toch altijd met een standaardadres geleverd maar volgens mij gaat dat toch voor problemen zorgen als ze gelijk zijn ?

Verder nog iets anders, van KPN kunnen we geen interactieve TV via de modem ontvangen omdat de snelheid niet goed is.
Al diverse keren gebeld en zodra het kan zouden ze het doorgeven.
Nu heb ik z'n repeater aangesloten op de DVD-speler (er zit een LAN verbinding in) met Internet TV en dat werkt prima.
Snelheden tot 6.4 MB per sec., wij zitten in het buitengebied om de grens van 3.5km van de centrale.
Maar dit werkt toch wel of moet de snelheid soms nog hoger zijn ?

Sorry voor de vele vragen maar wellicht is er iemand die er verstand van heeft...en leer ik weer wat bij !

Alvast bedankt voor de reactie en de tijd.

Groetjes, Maico

Laatst bewerkt:
Ten eerste is het niet verstandig om twee verschillende problemen in een draad op te geven. Indien je de repeater configureerd, dan moet deze van de "master" een ip adres krijgen. Hetgeen betekend, dat je ip adressen moet aanpassen. Het een en ander zal in de handleiding uitgelegt zijn, dan kan je het zelf lezen.

Je weet wel: een repeater betekend netwerksnelheid wordt gehalveerd. Twee repeaters, dan blijft nog een kwart over.

tweede vraag: indien kpn geen interactieve tv wil of kan leveren dan is dat basta. Wat je zelf test is geen interactieve TV van kpn, maar Internet TV van Maico via een draadloos link.

Bedankt voor de tip, dat aanpassen zal denk ik wel lukken want dat kom in beeld bij het opstarten van de repeater.
Wist niet dat de snelheid dan verminderd, dan heb ik nergens gelezen of van gehoord.
Zal dat (hopelijk) niet merken en anders is het jammer.

Nog even over dat Interactieve TV van KPN ik snap wel dat ik dat niet test maar het komt wel via dezelfde modem binnen.
De 2e lan-poort is hiervoor gereserveerd zei de monteur van KPN, er gaat ook een UTP-kabel in.

Mijn redenering was gewoon dat de snelheid hetzelfde is, maar als ik het goed begrijp is dat een ander platform.

NOg bedankt voor de uitleg !

Groetjes, Maico

Ik moest het IP-adres niet zelf wijzigen, dat ging blijkbaar automatisch.
Het werk dus dan zal het wel inorde zijn...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan