2 router op netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sporto

Gebruiker
Lid geworden
31 mei 2006
Berichten
87
Ik heb sinds kort UPC. Van UPC hebben ze een nieuwe draadloze router/modem geinstalleerd. Ik heb mijn linksys router ook nog geinstalleerd alleen is hier geen internet meer op aangesloten. Nu zie ik op mij laptop dat het singnaal van de linksys router veel sterker is dan van de door UPC geinstalleerde router. Kan ik beide routers aansluiten op het netwerk of de upc router vervangen door de linksys router?
 
Ja, maar dan is het wel zo handig om het wifi signaal van de UPC router uit te zetten. Anders heb je 2 draadloze netwerken en dan storen ze elkaar alleen maar. Je gebruikt immers toch alleen het signaal van de linksys router.
 
Hoe zet ik van de ene het signnaal uit en hoe sluit ik de linsys router goed aan op de upc router?
 
Ik heb een router gekoppeld aan de LAN-poort van (in mijn geval een Ziggo) router naar de WAN poort op een Netgear WNDR3700 en die verzorgt mijn draadloze netwerk. Op de UPC router kun je gewoon inloggen en WLAN op disabled zetten. Dan geeft die helemaal geen wifi signaal meer en heb je ook geen interferrentie meer.
 
Ik heb een en ander geprobeerd, maar krijg het niet voor elkaar. Het is me gelukt om het draadloos signaal af te zetten in de upc router, en ik heb de linksys aangesloten met een kabel. Ik heb ook goed signaal van de linksysrouter, maar internet doet het niet helaas :confused:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan