2 routers, 1 WiFi SSID

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik zou wel eens willen weten welk merk + type tweede router je gekocht hebt, want ik zou (o.b.v. je startposting) vermoeden dat je eigenlijk een wireless repeater hebt gekocht?? [Wordt ook wel een extender genoemd.]
Want bij een repeater hoort per definitie een tweede wifi netwerk naast het originele, bijv. met de originele wifi naam, maar dan met _EXT er achter.
Voorbeeld:
Huiskamer
Huiskamer_EXT

Oftewel: Stel dat je een repeater/extender hebt gekocht (of een accesspoint/router die je als zodanig hebt ingesteld) dan kan jouw gewenste constructie niet.

Tijs.

Laatst bewerkt:
@Dnties neen geen repeater, is effectier een router.

Een wag160n v2,om precies te zijn (mijn vorige router)

@emmel dankje dadelijk even doornemen

Dat is een ADSL routermodem. Je wilt 'm ombouwen naar Accesspoint, blijkbaar.
Gelden dezelfde vragen/opmerkingen voor als hier
Verder is het zinvol om het wifi kanaalnummer minstens 3 kanalen 'los' van de andere router in te stellen én om de benaming van de router niet hetzelfde te laten zijn als de router die je ervoor zet.
Verder is het zinvol om die wag160n helemaal los te hebben van de andere router, 'm in te stellen en pas in allerlaatste instantie aan te sluiten op de andere router (vanaf 1 van de 4 LAN aansluitingen op de WAG).

Tijs.

Zaakje instellen als AP en zelfde SSID geven. Dat moet gewoon kunnen in de software instellingen. Wel verschillende kanalen kiezen die minimaal 5 stuks uit elkaar liggen. Het lijkt er dan op dat hij steeds het sterkste signaal pakt en niet nodeloos lang het laatst gebruikte signaal blijft oppakken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan