Ik heb het volgende probleem: Ik heb een wireless sitecom router (WL-114) die om de dag uitvalt, vermoedelijk omdat hij oververhit is. Dus een nieuwe wireless router (Eminent EM4032) gekocht, met externe antenne. Deze heeft echter geen bereik op de zolder, waar ik af en toe internet nodig heb. Nu wil ik graag de eminent router laten staan voor het bedrade netwerk, en daaraan de sitecom router koppelen zodat ik ook draadlooz internet heb.
Nu moet ik dus 2 router aan elkaar koppelen. Ik heb al wat geklier met DCHP instellingen enzo, maar het wil niet echt lukken.
Wie weet wat ik op de routers moet veranderen aan instellingen, zodat ze niet conflicteren.
En daaraan gekoppeld: wat zijn de DNS, gateway en subnetmasker nou adressen precies ?
Mogelijk ligt het probleem eraan dat beide kastjes als ip 192.168.123.254 hebben, maar als ik dit adres verander van de sitecom, wat moet ik dan verandern aan ip / dns / subnetmasker instelling op de draadlozen pc ?
Ik hoop dat iemand me ondanks dit wazige verhaal snapt.
Nu moet ik dus 2 router aan elkaar koppelen. Ik heb al wat geklier met DCHP instellingen enzo, maar het wil niet echt lukken.
Wie weet wat ik op de routers moet veranderen aan instellingen, zodat ze niet conflicteren.
En daaraan gekoppeld: wat zijn de DNS, gateway en subnetmasker nou adressen precies ?
Mogelijk ligt het probleem eraan dat beide kastjes als ip 192.168.123.254 hebben, maar als ik dit adres verander van de sitecom, wat moet ik dan verandern aan ip / dns / subnetmasker instelling op de draadlozen pc ?
Ik hoop dat iemand me ondanks dit wazige verhaal snapt.