2 routers aansluiten en instellen binnen 1 netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

glazenwassertju

Gebruiker
Lid geworden
14 feb 2008
Berichten
5
goeienavond ik heb een vraag en ik hoop dat jullie me opweg kunnen helpen
mijn zoontje zit in een gezinsvervangend tehuis omdat hij gehandicapt is,nu zitten ze daar al een paar jaar te wachten om internet in hun eigen kamertje te krijgen maar de offerte was 7000 euro omdat er heel veel geboort en kabels gelegt moet worden,de muren van het gebouw zijn heel erg dik beton,ik heb dus pas geleden een hele goede wireless router
gehaald en een paar netwerk kaarten om een beetje uit te proberen,ik ben geen ict er of iets en heb er niet echt heel veel verstand van.
nu heb ik daar ongeveer voor de helft van het gebouw internet maar sommige kamers hebben geen bereik.nu heb ik thuis nog een router liggen en heb em geprobeert om em in een ander kantoortje in het gebouw aan te sluiten,maar ik heb wel signaal en kan ook verbinding maken maar internet doet het met geen mogelijkheid,nu is mijn vraag,kunnen er wel 2 routers op 1 netwerk aangesloten worden ??zo ja hoe moet ik dat instellen of heeft iemand een idee wat ik kan doen om die kinderen te helpen daar ???
ik hoop dat ik een reactie krijg zodat ik ze weekend allemaal blij kan maken

vriendelijke groetjes marcel
 
Je zult de gebruiksaanwijzing even door moeten snuffelen of je de router als accespoint in kunt stellen.
Ik heb zelf twee linksys routers waarvan er één als accespoint ingesteld, en het werkt perfect bij mij thuis, ik heb ze wel met één kabels gekoppelt en daarna verder draadloos.

Wat voor merk en type router is er toegepast?
 
Laatst bewerkt:
dat is een hele snelle reactie zeg,dank u wel
de router is een LINKSYS WRT150N Wireless-N Home Router
ik lees net dat u zegt dat ik 1 router als accespoint moet instellen,maar ik heb toevallig nog bij mijn broertje een Linksys WAP54GX-EU Access Point Wireless G liggen nieuw in de doos is het niet makkelijk om die mee te nemen naar hun ??en zoo ja hoe moet ik dat dan instellen en waar moet ik op letten ???
groetjes marcel
 
HIER kun je de gebruiksaanwijzing en zetup wizard downloaden voor de accespoint, deze kun je prima gebruiken .
 
Laatst bewerkt:
hallo daar ben ik weer,ik heb het volgende probleem,in het gebouw staan meerdere computers 2 voor alle bewoners op een bekabeld netwerk,op 1 van de twee heb ik een router geplaats en daar kunnen de helft van de kids mee internetten.nu heb ik dus een accespoint (ik weet helaas niet echt het verschil tussen een router en een accespoint)in een kantoortje op een pc van de begleiding gezet.de andere helft heeft nu ook verbinding,maar het enigste wat ik kan doen is inloggen op het accespoint maar niet internetten,wie o wie kan mij hiermee helpen en weet wat ik fout doe???sorrie ik heb niet echt verstand hiervan ik wil ze alleen maar helpen maar als iemand me opweg kan helpen
heel graag
vriendelijke groetjes marcel
 
Ik heb de titel van de vraag aangepast.
"hallo beste mensen wie kan mij hiermee helpen aub" zegt niets over je probleem. :)
 
HIER kun je de gebruiksaanwijzing en zetup wizard downloaden voor de accespoint, deze kun je prima gebruiken .




Al op hier geklikt voor de gebruiksaanwijzing en nieuwste updates van je accespoint?
 
ik heb gekeken maar kom er niet uit want zo ziet mijn router er niet uit
en van een accespoint weet ik helemaal niks is dat het zelfde dan ??????
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan