2 routers aansluiten

Status
Niet open voor verdere reacties.

paas

Gebruiker
Lid geworden
23 jun 2008
Berichten
24
Hee ik heb een linksys WRT54G, alleen 15 meter verderop van me huis heb ik nog een soort van huisje en daar wil ik ook internet hebben,dus een router, er is wel een kabel naartoe getrokken, kan ik daarop een router aansluiten zodat ik daar dan ook verbinding heb ? voel me best noob dus help mij :eek:

Vriendelijke Groet,
Paas

PS: ik heb hier nog een kastje staan die is aangesloten genaamd ARRIS TM502B maar volgens mij is dat voor telefoon enzo..
 
Laatst bewerkt:
Hoi.

Wat is je provider ...... via tv-kabel (UPC of Ziggo) of via ADSL
Als ik je opmerking over dat 'Arris-kastje' begrijp is dat je verbinding met internet, en dus wél belangrijk!
Dat kabelmodem van Arris, daar heb je niks aan.

Wat voor kabel naar het 'tweede' huisje: een telefoon, of een netwerk (UTP-) kabel?
 
Laatst bewerkt:
Je zou ook kunnen overwegen om een IEEE 802.11n draadloze router neer te zetten. Je huis + de schuur zouden dan Internet moeten kunnen hebben, als je de router een beetje centraal opstelt.

Ik bedoel hier echt een IEEE 802.11n router, dus niet een IEEE 802.11g of IEEE 802.11b router, want het bereik van een IEEE 802.11n router is groter dan die van de andere 2 soorten (en het is sneller).

Achtergrond over draadloze standaarden: hier

Succes,

Tijs.
 
Je zou ook kunnen overwegen om een IEEE 802.11n draadloze router neer te zetten. Je huis + de schuur zouden dan Internet moeten kunnen hebben, als je de router een beetje centraal opstelt.

Ik bedoel hier echt een IEEE 802.11n router, dus niet een IEEE 802.11g of IEEE 802.11b router, want het bereik van een IEEE 802.11n router is groter dan die van de andere 2 soorten (en het is sneller).

Achtergrond over draadloze standaarden: hier

Succes,

Tijs.

Joh ... waarom nou weer zo'n reactie....
Mijn vraag is of hij een telefoon of een UTP-kabel heeft liggen.
Als er namelijk een netwerkkabel ligt, is jou verhaal toch niet meer zo relevant?
Zullen we 'gewoon' maar wachten op het antwoord van TS .... ? Je brengt namelijk die NOOB (zoals hij zelf aangeeft) alleen maar meer in verwarring dan dat je hem helpt .......
 
Laatst bewerkt:
Hee ik heb een linksys WRT54G, alleen 15 meter verderop van me huis heb ik nog een soort van huisje en daar wil ik ook internet hebben,dus een router, er is wel een kabel naartoe getrokken, kan ik daarop een router aansluiten zodat ik daar dan ook verbinding heb ? voel me best noob dus help mij :eek:

Vriendelijke Groet,
Paas

PS: ik heb hier nog een kastje staan die is aangesloten genaamd ARRIS TM502B maar volgens mij is dat voor telefoon enzo..

Hoi Paas,

Die WRT54G is al een router, dus je hoeft niet nog eens een tweede aan te schaffen.
In principe kan je met de Linksys toe ... mits de kabel waarover je het hebt een netwerkkabel is en geen telefoonkabel ....
 
hee, ja ik heb even gekeken en het is zn tv kabel, :confused: en wij hebben UPC als provider..

moet ik nu de straat openbreken om er een kabeltje ondertebrenge of is er nog een makkelijkere oplossing?

Let me know,

Groeten,
Paas.
 
draadloos wil ik ook voor me laptop maar ik wil ook kabels, pc en xbox etc.

maar die links die je hebt gegeven zien er best goed uit, maar is het wel goede kwaliteit.dus snel internet =]?

is het gewoon plug & play? ik heb wel electra naar dat huisje zelf klein meterkastje, verwarming stroom etc.

ty very much,

Paas
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan