2 routers een op een modem

Status
Niet open voor verdere reacties.

timtiemissen

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2008
Berichten
29
Hallo,

Ik heb 2 routers aangesloten op een modem, een router onder bij het modem en een router op de eerste verdieping. Daarbij heb ik bij beide routers de dhcp en nat uitgezet en de uitzend channels voldoende uit elkaar gezet (1 en 13). De wireless ssid zijn het zelfde evenals het wachtwoord. Nu is alleen het probleem dat de computer wel de beide signalen ontvangt van de 2 routers (een N en een G signaal wordt NG) maar van een enkele router het internet afhaalt. Als ik nu bij de eerste router onder in huis ga zitten dan pakt hij dus de verbinding van de router boven in huis. Hij zou toch eigenlijk automatisch naar de beste verbinding moeten overschakelen?

Hoop dat iemand mij kan helpen!
 
Zou eerst opgeven welke merken en type's routers en modem is gebruikt.
Op de router achter de modem zou ik sowieso de dhcp server wel aanlaten.
 
Hallo,

Ik zie dat ik iets niet helder/correct heb uitgelegd. Het modem is tevens ook een router (kpn arcadyan experiabox, wifi disable), deze stuurt de dhcp rond naar de andere 2 routers. Dit werkt ook allemaal perfect. Het is alleen dat de computer niet automatisch overschakelt tussen het beste wifi signaal. Hij blijft bij een router hangen. Ik ben op het moment niet thuis, zal de type nummers vanavond even kunnen melden op het forum.
 
hebben allebei de routers wel hetzelfde ssid (netwerknaam), het zelfde wachtwoord, en dezelfde beveiliging. staat ook op beide routers wireless op dezelfde instellingen (b/g/n, g/n, n, of g), want anders kan het zijn dat die kiest voor wireless N omdat dat sneller is als wireless B of G.
 
Hallo,

Ondertussen heb ik het al opgelost, foutje in de beveiligingstype. Net zoals u dat hier boven ook beschreven heeft.

Hartstikke bedankt iedereen!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan