2 Routers; Op Computer Prima! iPhone & iPad Niet!

• Onderwerp starter Onderwerp starter iKnow
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

iKnow

Gebruiker
Lid geworden
31 aug 2012
Hallo!

Ik heb 1 Modem en 2 routers.
De 1e router heb ik aan de modem aangesloten en de 2e router heb ik aan de 1e router aangesloten.

Op de computer kan ik prima op de 2e router maar met IOS niet. Ik heb DHCP uit staan van de 2e router.

Hoe kan ik dit oplossen?

Laatst bewerkt door een moderator:
en via welke poorten heb je alles aan elkaar gesloten? Specifieer WAN of LAN-poort. Het zou ook handiger zijn als exacte merk en types opgeeft vd modem en routers.

Hallo!

De 1e router is een Linksys E2500 en router 2 is een D-Link.
Router 1 heb ik gewoon in de enige ingang in de modem gestopt en router 2 heb ik op LAN aangesloten.
En de IP's van de verschillende routers zijn alle 2 het zelfde.

ik bedoel dat een lan-poort van router 1 gekoppeld dient te worden op een lan-poort van router 2 (en zeker niet op de Wan-poort van router 2).
Een D-link is nog niet echt specifiek hè, er zijn er tientallen. Als de ip's vd routers hetzelfde zijn, ben je verkeerd bezig. Lees er de sticky op het routerforum "meerdere routers in 1 netwerk" maar eens op na. En als engels geen probleem is, kan je ook deze link eens volgen http://www.geektonic.com/2007/06/how-to-setup-2nd-router-as-access-point.html. 't is wel met andere routers maar het principe blijft hetzelfde.
Bedoel je dat je computer draadloos verbinding kan maken? Want dat kan ik ook niet zeker uit je beschrijving opmaken. En ik denk niet dat je met deze computer ook op internet kan?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan