2 routers verbinden

Status
Niet open voor verdere reacties.

nielsdekorver

Gebruiker
Lid geworden
12 mei 2002
Berichten
175
Ok, dit word denk ik een beetje chaotisch om uit te leggen, maar hier gaat ie dan. Ik heb Thuis een Router aangesloten van Drattek, die met 1 computer op dezelfde verdieping is aangesloten, en 1 kabel gaat omhoog naar een verdieping hoger, daar delen 2 laptops om en om die draad voor netwerk verbinding (1 daarvan had het nauwelijks nodig).
Nu begint de uitbreiding naar Wireless, mijn vader moet overal kunnen werken, maar vooral aan de andere kant van het huis, wat op een afstand van ruim 30 meter ligt van waar de originele router zit (en een verdieping hoger).
Nu wil ik dus de originele router laten staan, bij de modem, en met direkte aansluiting op de computer beneden, en dan de verbinding naar boven gebruiken om boven een wireless router aan te sluiten met de laptops wireless.
Dat is de reden, dit bovenste is mij net ook gelukt, maar hoe stel ik de tweede router in dat hij de twee laptops niet onzichtbaar maakt voor de computer aangesloten op de eerste router.
Ik had gehoopt dat ik gewoon de DHCP uitzet op de tweede router, maar dan heb ik helemaal geen kontakt meer tussen router en computer. Hoe stel ik de laptops boven in + router zodat de router beneden alle IP addressen en al het andere uitdeelt???

Lang verhaal met een, hoop ik, simpele vraag, alvast bedankt,
niels
 
Personlijk zal ik met fixd-ip adressen werken
dus de dhcp in allerouters uitzetten
dit heeft later ook weer voordeel als je je printer ook op het netwerk zet.

Echter is 30 meter best wel een overbrugging
en weet ik neit of het haalbaar is .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan