2 routers via 2 verschillende aansluitingen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Tom3k
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Tom3k

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2003
Hallo allen,

Ik ga verhuizen en in ons nieuwe huis is er een splitter in de meterkast waar de kabel binnenkomt. Deze splitter lijkt 3 actieve uitgangen te hebben waarbij er 2 in de huiskamer zitten en 1 op de 1ste verdieping.

Zowel op de begane grond als op de eerste verdieping wil ik apparaten met draad op router aansluiten. Aangezien we dus boven en beneden aansluitingen hebben zou het dus mooi zijn als ik 2 routers op de aansluitingen plaats (1 in woonkamer en 1 in slaapkamer op de 1ste verdieping). Vraag is, gaat dit werken?

Komt het Ziggo tv/internetsignaal tegelijkertijd door naar alle aansluitingen?

Bvd en groet

Je vergeet even het modem en je krijgt er maar één van Ziggo. En je krijgt maar één IP-adres voor het internet. Vóór die bestaande splitter krijg je een eerste splitter die het signaal van de kabel verdeelt naar TV en Internet-modem. Het modem zet het signaal om die PC's en aanverwante apparaten begrijpen. Na het modem komt een router waarmee je het signaal van dat ene "buiten"-IP-adres kan splitsen naar "binnen"-IP-adressen; dat kan met ethernetkabel en draadloos.

Ugh, ja, modem, helemaal vergeten. Maar...kan ik dan niet nog een modem kopen en 1 beneden zetten en dan nog een modem boven en dan aan beide een router koppelen?

Twee abonnementen bij Ziggo nemen? Op één adres? Moet kunnen....vraag het aan Ziggo....ik zeg maar zo: Voor geld is alles te koop!:p

De meeste splitters (voor tv-signaal) hebben slechts 1 uitgang voor een data connectie (modem), de andere zijn voor radio/tv signaal. Probleem is namelijk dat die uitgangen meestal versterkt worden, wat niet goed is voor het modem signaal. Het werkt overigens wel, maar je kan er een instabiele verbinding van krijgen.

Daarnaast blijft natuurlijk het andere verhaal ook nog bestaan. Bij ziggo moet je je modem registreren aan een account/abonnement, dus je kunt er maar 1 registeren.

Hmmm, en als ik toch een utp kabel van onder naar boven trek en dan 1 modem met 2 router gebruik, is dat dan ook goed (als in, maakt de lengte van een utp kabel nog uit, of krijg je verlies als de kabel lang is?)? Ik dacht dat de lengte van zo'n utp kabel niet veel uitmaakte..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan