2 routers

Status
Niet open voor verdere reacties.

LoloftheRings

Gebruiker
Lid geworden
2 sep 2008
Hallo,

Ik heb een lan-netwerk, gedeeld met mijn buren. Nu wil ik in mijn huis een draadloos netwerk. Ik heb hiervoor een wireless router van linksys gekocht. Volgens de documentatie van de linksys moet ik het ip adres van mijn lan-router wijzigen. Als ik dit doe, ligt het hele internet eraf en moet ik die router resetten.
Ik zou dus graag het ip adres van mijn linksys veranderen in plaats van de lan router. De setup van linksys ondersteunt dit niet. Hoe kan ik dit doen?

Als het nog onduidelijk is hoe mijn netwerk in elkaar zit:

Huidige situatie:
router/modem -> switch -> desktop pc

Wat ik wil:
router/modem -> switch -> syslink router -> desktop pc + draadloze laptop

Alvast bedankt,
Robert Alblas

Laatst bewerkt:
Hallo,

Ik heb een lan-netwerk, gedeeld met mijn buren. Nu wil ik in mijn huis een draadloos netwerk. Ik heb hiervoor een wireless router van linksys gekocht. Volgens de documentatie van de linksys moet ik het ip adres van mijn lan-router wijzigen. Als ik dit doe, ligt het hele internet eraf en moet ik die router resetten.
Ik zou dus graag het ip adres van mijn linksys veranderen in plaats van de lan router. De setup van linksys ondersteunt dit niet. Hoe kan ik dit doen?

Als het nog onduidelijk is hoe mijn netwerk in elkaar zit:

Huidige situatie:
router/modem -> switch -> desktop pc

Wat ik wil:
router/modem -> switch -> syslink router -> desktop pc + draadloze laptop

Alvast bedankt,
Robert Alblas

wat is het huidige ip van je router? als je dit intypt in Internet browser kun je dat dan niet aanpassen?

Kun je niet gewoon IP adressen op automatisch zetten?

De ip's van allebei de routers zijn allebei 192.168.1.1. Ik kan de oude router niet veranderen omdat dan het internet platligt. En de nieuwe linksys moet ik eerst configureren met een setup die geen optie geeft voor een alternatieve ip

je kunt de linksys installeren zonder internet verbinding hoor.
kabeltje aan de pc en verbinden met de linksys dan configureren en daarna aansluiten op het internet.

De linksys instellingen kun je (bedraad) uitvoeren volgens deze handleiding
DHCP uitzetten en het ip adres veranderen, daar bij even opletten dat je niet een adres van een aangesloten pc neemt.

mvg leo

Heb ik gedaan, zonder resultaten. Windows (vista) geeft als fout: probleem met DNS

Laatst bewerkt:
In de oude router/modenm heb je niets veranderd, en de setup van de linksys staat goed? met een nieuw goed (in de range van de hcp van modem) ip adres?

Soms is het nodig om de lan kabel, die van de router/modem komt, niet op de wanpoort aan te sluiten maar op één van de 4 lanpoorten van de linksys.

Je heb het over de bedrade desktop?
Bij de pc staat ip en dns automatisch verkrijgen aan?

Mogelijk zit de vista firewall (of andere als je deze hebt) in de weg.
Werkt het wel wanneer deze uitstaat?(of staan)?

Wanneer dit allemaal in orde is, wil het ook nog wel eens helpen om alles opnieuw in te stellen (niet resetten dus)
Zet alle apparaten uit en start ze één voor één op. te beginnen bij de modem, switch, router en dan de pc.alles steeeds volledig laten opsarten voor de volgende stap.

Kan de switch nu er niet tussenuit trouwens?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan