2 routers

Status
Niet open voor verdere reacties.

rowtje

Gebruiker
Lid geworden
20 mei 2013
hallo,

ik heb een probleempje,
ik zit namelijk in mijn kamer met een kabel vast aan een router, en die router weer aan een modem.

nou wilde ik met een vriend een spel doen, maar hij had geen berijk, dus ik pakte een oude router erbij, om te gebruiken als switch.
dus ik heb de kabel van de andere router in een gewoone lanpoort gestopt en mijn pc ook.

nou dat werkte gewoon, maar toen ik er zijn laptop bij stopte, had alleen mijn pc verbinding, en die van die vriend "beperkte" verbinding.

kan iemand mij vertellen, hoe ik en mn vriend allebij online kunnen via die router/Switch Helpje.jpg

alvast bedankt!
Mvg,

Rowan

Bijlagen

• Helpje.jpg
    Helpje.jpg
    89,1 KB · Weergaven: 32
Laatst bewerkt:
ik weet niet het hier van toepassing is maar ik had een probleem wat hier op leek. De router die aan de kabel hing, gaf ip adressen af (DHCP) op basis van mac.
doordat ik een AP client als bridge had en daar 2 werkplekken achter raakte hij zo van slag dat ik elke keer mijn ip kwijt raakte. Uiteindelijk heb ik de AP client er weer tussenuit gehaalt en maken mijn werkplekken weer met een eigen wifi client verbinding met de router. Nu werkt het weer foutloos.

Wat gebeurt er als je jouw pc van de 2e router haalt en alleen die van die vriend erop zet, werkt het dan wel?
(ik ga ervanuit dat je op de 2e router niks in de WAN poort hebt zitten en puur de router als switch gebruikt met de lan poorten)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan