• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

2 samenwerkende comboboxen!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cobbe

Giga Honourable Senior Member †
Lid geworden
19 mei 2007
Wie kan mij helpen met het volgende:
In een userform heb ik een combobox1 gevuld met dynamisch bereik.
Daaronder staat een textbox die via Vlookup de bijhorende waarde(combobox) ophaalt.
Nu zoek ik een oplossing om een tweede combobox te plaatsen ipv die textbox.
En die 2de combo moet de eerste invullen en vv.

Is zoiets mogelijk?

DBV, Cobbe

ja dat is mogelijk, je moet wat voorzorgen nemen als je zegt dat de ene de andere moet aanvullen, dus kan je in een endless loop geraken, maar anders zie ik geen probleem. Ik begrijp wel niet, de ene heeft een dynamisch bereik en de andere ???

Bedankt voor de aandacht voor het probleem.
Het moeten in feite 2 comboboxen worden die beiden een dynamisch bereik inhouden met dezelfde lengte.
Ik hen een Userform met een combo met artnrs, hier kies ik een artnr en de textbox geeft via Vlookup de omschrijving.
Nu is de vraag dat de textbox vervangen wordt door een combo om daarin te kiezen voor de omschrijving en de combo(artnr) aut. ingesteld wordt op het juiste artnr.

Ik zie niet direct of dit gaat.

Gr.Cobbe

Laatst bewerkt:
omgekeerde duim ??? Heb ik iets verkeerd gezegd ?
zie bijlage, dat heb ik even snel in elkaar gezet, je moet maar aanpassen waar nodig.
Nog een vraagje : waarom kan ik altijd xls-bestanden als bijlage hier neerzetten en geen xlsm-bestand ?

Bijlagen

:thumb:
Hoi, bericht was gehackt anders weet ik niet hoe die duim daar komt.:P
Anders dat zit goed in elkaar, was er niet opgekomen.

Bedankt, ga het zeker zo kunnen toepassen.

Cobbe

Bart, xlsm-bestanden moet je eerst inpakken met Winzip of Winrar om ze te kunnen posten.

Bedankt Rudi, had in mijn enthousiasme de vraag van Bart over het hoofd gezien.
Sorry Bart.

Cobbe

op worksheet.nl kan *.xlsm zo zonder problemen. Heeft deze beperking ergens een verklaring ?
En kan ik alle bijlagen die ik ooit naar deze site gestuurd heb ook uit da overzicht verwijderen ?

Ja dat kan via instellingen en beneden staat de optie Bijlagen.
Als je daarop drukt krijg je al je bijlagen te zien en kan je ze weghalen.

Succes, Cobbe

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan