2 schermen met SLI configuratie

Status
Niet open voor verdere reacties.

kwaksmak

Gebruiker
Lid geworden
13 feb 2004
Beste mensen,
Ik zou graag willen weten of er een mogelijkheid is om 2 schermen aan te sluiten met 2 9600GT's in SLI.
met 1 kaart kan dit gewoon met de drivers van nvidia maar met 2 dus niet meer merk ik.

Is hier software voor? Ik wil het graag in dualview (dus het bureaublad uitbreiden)

ik draai vista, voor verdere systeemeigenschappen kun je kijken in mijn profiel.

Groeten,
Vincent

SLI zou aan de buitenkant hetzelfde moeten zijn als 1 grafische kaart. Als je eerst 1 kaart hebt met 2 monitoren en het werkt dan zet je er een tweede kaart naast, SLI brug erop, zorgen dat je drivers in orde zijn en het zou nog moeten werken. Ik zou wel beide monitoren op de oorspronkelijke kaart laten zitten

Ron

ja zo had ik het ook gedacht.
Maar met de nieuwste betadrivers en de nieuwst wql drivers werk het allebei niet.
Na wat www'en kwam ik er achter dat het softwarematig gewoon niet mogelijk is maar ik vind dit nogal vreemd dus vandaar de vraag.
Ik heb ook geprobeerd om 1 scherm op een andere kaart aan te sluiten maar dit werkt ook niet.
De drivers zien beide monitoren wel, ik kan ze ook allebei wel gebruiken maar niet tegelijkertijd.

In de instellingen van Nvidia is onder het tabblad ''meerdere beeldschermen gebruiken'' de optie weg om te kiezen voor ''kloon'' of ''dualview''

Mijn logica zou zijn 1 GPU = max. 2 schermen dus 2 GPU's = max. 4 schermen.

Mijn logica zou zijn 1 GPU = max. 2 schermen dus 2 GPU's = max. 4 schermen
Helaas, dat gaat niet op. Twee grafische kaarten in SLI is praktisch gezien 1 eenheid en dus nog steeds maar 2 monitoren. Voor 4 monitoren zijn weer hele andere kaarten nodig.

Ron

bij sli kan je maar 1 monitor gebruiken .....

je kan alleen 2 schermen gebrijken als je de Sli-Bridge weg haald en gewoon 2 kaarten erin doet zonder die SLI-brigd erop

als je hem erop zet kun je niet meer dan 1 scherm aansluiten.
dus
meer schermen = geen sli
1 scherm =SLI

Bijna iedereen die SLI heeft komt tot deze conclusie.
Wat je kunt doen (moet je even Google-en maar er is wat over te vinden) is een niet-nVidia kaart in je systeem erbij zetten. Deze kaart gebruikt je dan primair voor de aansturing van je tweede monitor. Op deze manier behoudt je de SLI set-up én dual monitor.

je kan alleen 2 schermen gebrijken als je de Sli-Bridge weg haald en gewoon 2 kaarten erin doet zonder die SLI-brigd erop
Ik zit momenteel op een PC met een 1x 8600GT met 2x beeldscherm. De kaart heeft hiervoor 2 uitgangen en ik heb een mooi dualhead systeem op zo'n manier.

Ik snap nog steeds niet dat ik een beeldscherm kwijt zou raken als ik een 2e 8600GT in SLI erbij zou zetten.

Ron

btw wat voor een mobo heb je? want als je 3 16x sloten hebt koop je gewoon een budget kaart en sluit je daar je 2e monitor op aan:o

Ik snap nog steeds niet dat ik een beeldscherm kwijt zou raken als ik een 2e 8600GT in SLI erbij zou zetten.
Ron
Zo werkt SLI nu eenmaal.
SLI uit -> 4 monitoren
SLI aan -> 3 nutteloze poorten.

Zo is het ontworpen.

Zo werkt SLI nu eenmaal.
SLI uit -> 4 monitoren
SLI aan -> 3 nutteloze poorten.

Zo is het ontworpen.

Dat heb ik nooit geweten, weer wat geleerd.

Maar ergens is het wel kl*te want je verdubbelt je power maar je verliest ook weer wat.

Ron

Correct.
Zoals ik zei zijn veel mensen hier verrast over.

PCI videokaartje gebruiken.

Was al bang voor dit antwoord, toch vrij jammer dat het dan in eens niet meer kan.

Dan maar beide schermen verkopen en 1 megascherm er voor terug :D

Deze is opgelost, mensen bedankt! :thumb:

Of de SLI eruit.. Óf een derde videokaart :-).
Ik wil mijn twee schermen echt niet meer kwijt, ook niet voor een 22" (ofzo).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan