2 schermen op 1 aansluiting

Status
Niet open voor verdere reacties.

ErikBooy007

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 mei 2007
Ik heb sinds kort een tweede schermpje bij mijn laptop. Werkt prima. Nadeel, vind ik, is dat de hoogte van het externe scherm en m'n laptop-scherm net niet overeen komen en dat de vista-weergave op het externe scherm niet heel denderend is (scherm is +/- 6 jaar oud).

Nu zou ik graag twee nieuwe schermen kopen en die op m'n laptop aansluiten (heb al een mooi schermpje gevonden).

Nu is het probleem, mijn laptop heeft slechts 1 (VGA) uitgang. Het scherm dat ik gevonden heb is het volgende. Het scherm heeft een DVI-aansluiting. Er staat niet bij of er ook nog een VGA-aansluiting op zit.

Mijn vraag is, wat voor extra hadware moet ik hierbij kopen, om toch met de twee monitoren te kunnen werken? Het liefst iets externs, zodat ik mijn laptop niet open hoef te schroeven (geen ervaring mee).

Bij voorbaat dank.

Ik had geen idee, dat je een monitor op een USB-poort kunt aansluiten.

Ik heb deze USB -> DVI adapter gevonden (jouw suggestie had helaas geen ondersteuning voor 1920 * 1080).

Nu is het punt, hij ondersteunt maar 16-bit kleur bij deze resolutie. Is dit goed merkbaar, heb je merkbaar slechter beeld als je slechts 16-bit kleur gebruikt?

Als je nog een andere suggestie hebt voor een USB-DVI-adapter met ondersteuning voor 1920 * 1080, hoor ik het natuurlijk ook graag!

In ieder geval alvast erg bedankt voor je antwoord.

Waarom toch zo'n grote resolutie????
Dat trekt de USB verbinding al helemaal niet fatsoenlijk...
Heb er hier twee draaien, maar is niet goed te gebruiken als hoofdscherm,
Als 2e informatie scherm geen probleem op 1024x

Ik wil graag het maximale uit m'n hardware halen. Als ik op 1920 * 1080 werk, heb ik meer aan alle ruimte op het scherm dan wanneer ik 1024 * 576 (??) instel.

Maar de USB verbinding kan dit dus niet goed aan?

Dat is balen, heb je dan misschien nog een andere suggestie, aangezien ik toch graag op deze resolutie wil werken? :o

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan