2 schermen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jasperik

Gebruiker
Lid geworden
10 okt 2008
Berichten
30
ik heb 2 verschillende schermen aan mijn pc hangen (vista)

nu wil ik dus dat ik bijvoorbeeld op het ene scherm een spel aan het spelen ben en als ik dan tijdens het spelen iets op moet zoeken dat ik dat op het andere scherm kan.

ik heb ze bijde in mijn videokaart aangesloten maar het werkt niet...DUH!!...

nou vraag ik mij dus af, tot hoe verre dit mogelijk is en hoe ik dit voor elkaar krijg?

alvast bedankt!!!
 
bij mij werkt dat met ultramon wel, wat er voor de rest is heb ik niet geprobeerd.. het is alleen wel een probleem om van het ene naar het andere scherm te gaan. soms doet hij het in 1x soms minimaliseert het spel en soms reageert het spel niet meer (maar dat ligt misschien aan het spel:p) owja en om niet te vergeten soms blijft de muis in het spel hangen.

conclusie: ik denk dat het een beetje van het spel afhangt, goed werken zal het nooit denk ik... ik heb btw getest met cod4 verder speel ik eigenlijk niet meer.
 
ok, en hoe krijg ik dat 2 de scherm ook daadwerkelijk aan het werk?
 
nvidia kaart / ati kaart? zoek anders bij google naar 'dual-view ati/nvidia'.

Ik heb zelf een nvidia:
rechtermuisknop op bureaublad --> nvidia control panel --> view --> advanced (hoeveelheid instellingen misschien staat dat al goed) --> en dan change resolution
daar moet je even zelf kijken want bij mij is het al ingesteld en dan ziet het er anders uit.
 

Bijlagen

  • Untitled.jpg
    Untitled.jpg
    93 KB · Weergaven: 21
hey,

ik heb ook dit soort probleempje.
Ik kan totaal niet naar mijn 2e beeldscherm doen als ik een spel FULLSCREEN speel. :confused: hoe kan ik zorge dat ik dat wel kan?
Als ik guildwars speel en zet hem iets kleiner dan fullscreen(schermpje verslepen) dan kan het wel.

iemand tips? :D
 
@Xypher
Gebruik je ultramon.. en bij welke spellen lukt het niet dan?
 
ja gebruik dat programma, alleen nog niet veel mee gedaan, alleen dat me taakbalk ook in me 2e beeld staat meer niet :p
werkt niet bij guildwars, voor de rest nog niks geprobeerd...zal zo even wat meer spellen testen ;)
 
even Call of Duty geprobeert, lukt ook niet.
Krijg me muis wel in het 2e schermpje alleen blijft die aan de rand staan, verder wilt die niet :(
 
even Call of Duty geprobeert, lukt ook niet.
Krijg me muis wel in het 2e schermpje alleen blijft die aan de rand staan, verder wilt die niet :(

en dan een paar keer snel achter elkaar klikken en toen lukte het de vorige keer bij mij wel, maar zie dit maar niet als een functie. Als je dan op het scherm zit werkt het spel niet meer ofzo..
 
zal ik binnenkort proberen, met trackmania wilt die wel naar het andere scherm, alleen als ik dan iets doe minimaliseerd het spel :confused: hoe kan ik dit verhelpen?
 
er is wel 1 probleempje.

bij GTA IV gaat de muis wel naar het andere scherm maar als je dan klikt gaat hij alsnog uit het spel haha.

maar goed tot zo ver werkt het.

als iemand nog een idee heeft over hoe ik op bijde schermen een aparte taakbalk kan krijgen en of dit mogelijk is , zou mooi zijn.
 
als iemand nog een idee heeft over hoe ik op bijde schermen een aparte taakbalk kan krijgen en of dit mogelijk is , zou mooi zijn.

Dit heb ik sinds gister ook gedaan, met het programma Ultramon kan je dat doen :)
Als ik vanmiddag thuis ben zal ik wel even uitleggen hoe het moet (is maar 1 dingetje aanvinken)

Weet iemand verder nog hoe je naar je 2e beeld kan, en daar dingen kan doen zonder dat je spel minimaliseerd? voor zover werkt alleen guildwars normaal als ik hem windowed speel :p
 
die dubbele taakbalk is alleen niet zo mooi meer als je windows 7 draait.. :(
@Xypher, ik denk niet dat er echt een fix voor is.. ligt denk ik meer aan het spel of het kan. Misschien dat er ooit nog eens een programmatje voor komt. Die ga ik zeker dan wel proberen. gamen links --> muziek rechts.. :eek: :thumb::D
 
als iemand nog een idee heeft over hoe ik op bijde schermen een aparte taakbalk kan krijgen en of dit mogelijk is , zou mooi zijn.

Heb het voor je :)
Bij ultramon naar "Smart Taskbar" en dan "Use smart Taskbar" aanvinken en dan kan je ook nog bijvoorbeeld "Each taskbar shows all tasks" aanvinken zodat alle programma's in je taakbalk op beide beelden te zien zijn ;)

@Xypher, ik denk niet dat er echt een fix voor is.. ligt denk ik meer aan het spel of het kan. Misschien dat er ooit nog eens een programmatje voor komt. Die ga ik zeker dan wel proberen. gamen links --> muziek rechts.. :eek: :thumb::D

Naja, ik speel de mogelijke spellen die windowed kunnen dan maar zo, dan gaat het wel alleen dan geen fullscreen maarja.
Hoop inderdaad dat er een programmatje komt die dat zou kunnen doen :D
 
Laatst bewerkt:
Heb het voor je :)
Bij ultramon naar "Smart Taskbar" en dan "Use smart Taskbar" aanvinken en dan kan je ook nog bijvoorbeeld "Each taskbar shows all tasks" aanvinken zodat alle programma's in je taakbalk op beide beelden te zien zijn ;)


ik bedoelde eigenlijk dat je ook een apart start menu in elk scherm hebt

dat je in de ene een spel doet en in de andere via start het internet kan oproepen bijvoorbeeld.

maar goed, egt vet handig dit, gebruik het nu om met GTA IV alle duiven te vinden.
een map mert duiven op het ene scherm en GTA op de ander.

ben nu in 1 dag al verder dan eerst in 2 dagen doordat ik niet steeds het spel hoef te minimaliseren.
 
Oow oke, had ik je verkeerd begrepen :p
Doe dan bijvoorbeeld bij je "internet Explorer" rechtermuisknop en dan eigenschappen.
Dan zie je daar allemaal tabjes staan en als het goed is staat er ook een tabje bij van Ultramon.
Als je daar op klikt zie je weer wat opties, kan je ook kiezen op welk scherm dat programma opstart. ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan