2 schermen

vinie

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2007
Berichten
185
Goede dag,

Heb 2 schermen aangesloten op mijn pc met W11.
scherm 1 staan pictogrammen die eigenlijk op scherm 2 moeten staan.
Maar telkens als ik ze verplaatst dan na opnieuw opstarten staan ze er weer op scherm 1.

ook als ik op een pictogram met de rechter muisknop dan krijg ik niks te zien en lijkt wel of de bureaublad vast loopt en blijft een bolletje draaien.

Hoe los ik dit op?

Vriendelijk bedankt alvast.
Vinie
 
Je kan fysiek of middels Windows instellingen die beeldschermen omwisselen.
 
Als je van scherm 2 het hoofdscherm maakt dan.

Rechtermuistoets op een leeg stuk van het bureaublad - Beeldscherm Eigenschappen scherm 2 aanklikken en naar beneden scrollen en vinkje plaatsen bij Dit beeldscherm instellen als hoofdscherm
 
Lege plek bureaublad en RMK (rechtermuisknop)> Beeldscherminstellingen > lees wat er staat. Kunt wisselen door te slepen.
Kies voor > Deze beeldschermen uitbreiden
 
Als je van scherm 2 het hoofdscherm maakt dan.

Rechtermuistoets op een leeg stuk van het bureaublad - Beeldscherm Eigenschappen scherm 2 aanklikken en naar beneden scrollen en vinkje plaatsen bij Dit beeldscherm instellen als hoofdscherm
Hoi. Dat heb ik gedaan. Maar er blijven als nog pictogrammen staan op het andere scherm.
En als ik rechtermuisknop op een pictogram klik blijft hij maar rondjes draaien en gebeurd verder niets.
 
Systeembestanden repareren

Beschadigde en ontbrekende Windows systeembestanden kunnen problemen veroorzaken.

Typ cmd in zoekvak > rechts > Als administrator uitvoeren > Typ sfc /scannow achter de prompt. Wacht geduldig tot dit proces is voltooid.

Alternatieve werkwijze:

Stap 1: Druk op Windows + R om het venster Uitvoeren (Run) te openen.
Stap 2: typ cmd in en druk op Ctrl + Shift + Enter om de opdrachtprompt als administrator te openen.
Stap 3: Typ sfc /scannow en druk op Enter om de opdracht uit te voeren.

Verwijder eens die pictogrammen die ergens staan waar ze niet horen te staan en maak die snelkoppelingen opnieuw aan. Heb je voor Deze beeldschermen uitbreiden gekozen?

Als SFC erin is geslaagd de systeembestanden te herstellen, start u uw pc opnieuw op. Ga anders verder met de volgende opdrachten en druk na elke opdracht op Enter. Vergeet niet de spatie voor elke / (forward slash).

DISM /Online /Cleanup-Image /CheckHealth
DISM /Online /Cleanup-Image /ScanHealth
DISM /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth

Heb je de laatste Windows Updates?

Schakel Automatisch schikken uit door met de rechtermuisknop op een vrije ruimte op uw bureaublad te klikken en schakel vervolgens Pictogrammen automatisch schikken uit in het contextmenu.
 
Laatst bewerkt:
Systeembestanden repareren

Beschadigde en ontbrekende Windows systeembestanden kunnen problemen veroorzaken.

Typ cmd in zoekvak > rechts > Als administrator uitvoeren > Typ sfc /scannow achter de prompt. Wacht geduldig tot dit proces is voltooid.

Alternatieve werkwijze:

Stap 1: Druk op Windows + R om het venster Uitvoeren (Run) te openen.
Stap 2: typ cmd in en druk op Ctrl + Shift + Enter om de opdrachtprompt als administrator te openen.
Stap 3: Typ sfc /scannow en druk op Enter om de opdracht uit te voeren.

Verwijder eens die pictogrammen die ergens staan waar ze niet horen te staan en maak die snelkoppelingen opnieuw aan. Heb je voor Deze beeldschermen uitbreiden gekozen?

Als SFC erin is geslaagd de systeembestanden te herstellen, start u uw pc opnieuw op. Ga anders verder met de volgende opdrachten en druk na elke opdracht op Enter. Vergeet niet de spatie voor elke / (forward slash).

DISM /Online /Cleanup-Image /CheckHealth
DISM /Online /Cleanup-Image /ScanHealth
DISM /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth

Heb je de laatste Windows Updates?

Schakel Automatisch schikken uit door met de rechtermuisknop op een vrije ruimte op uw bureaublad te klikken en schakel vervolgens Pictogrammen automatisch schikken uit in het contextmenu.
Heb alles gedaan wat je zei.
Maar nog steeds problemen!

Wat kan ik nog meer doen?
 
ooh sorry,
No component store corruption detected.
The operation completed successfully.

The restore operation completed successfully.
The operation completed successfully.

Dit geeft hij alleen aan.
 
Heb die Cache verwijderd en de pc opnieuw opgestart.
maar het probleem blijft.
Heb de muis ook opnieuw geinstalleerd maar ook helaas geen resultaat opgeleverd.

Moet ik toch de pc opnieuw installeren?
Of zien jullie toch ook nog mogelijk oplossingen die ik kan proberen?

Vriendelijk bedankt alvast.
Vinie
 
Ben nog steeds op zoek op het internet.
Had iets gevonden maar ook deze wilt niet werken omdat er een programma in gebruik is ofzo.
Misschien weten jullie hiermee raad?

Op deze site heb ik het gevonden.
https://answers.microsoft.com/nl-nl...en-in-de/b256cf58-add6-46e3-96d6-b478612d909d

Krijg de volgende teksten te zien in het rood:
Add-AppxPackage : Deployment failed with HRESULT: 0x80073D02, Het pakket kan niet worden geïnstalleerd omdat bronnen wa arin wijzigingen moeten worden aangebracht, momenteel in gebruik zijn. fout 0x80073D02: kan niet installeren omdat de volgende apps moeten worden gesloten Microsoft.Windows.StartMenuExperien ceHost_10.0.22621.2506_neutral_neutral_cw5n1h2txyewy. NOTE: For additional information, look for [ActivityId] 9490f0a9-78b7-0004-3046-9194b778da01 in the Event Log or use th e command line Get-AppPackageLog -ActivityID 9490f0a9-78b7-0004-3046-9194b778da01 At line:1 char:28 + ... | Foreach {Add-AppxPackage -DisableDevelopmentMode -Register "$($_.I ... + ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ + CategoryInfo : NotSpecified: (C:\Windows\Syst...ppXManifest.xml:String) [Add-AppxPackage], Exception + FullyQualifiedErrorId : DeploymentError,Microsoft.Windows.Appx.PackageManager.Commands.AddAppxPackageCommand Add-AppxPackage : Deployment failed with HRESULT: 0x80073D06, Het pakket kan niet worden geïnstalleerd omdat er al een hogere versie van dit pakket is geïnstalleerd. Windows kan het pakket Microsoft.VCLibs.140.00_14.0.30704.0_x64__8wekyb3d8bbwe niet installeren, omdat het versie 14.0. 30704.0 heeft. Er is al een hogere versie 14.0.33519.0 van dit pakket geïnstalleerd. NOTE: For additional information, look for [ActivityId] 9490f0a9-78b7-0000-2d37-9194b778da01 in the Event Log or use th e command line Get-AppPackageLog -ActivityID 9490f0a9-78b7-0000-2d37-9194b778da01 At line:1 char:28 + ... | Foreach {Add-AppxPackage -DisableDevelopmentMode -Register "$($_.I ... + ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ + CategoryInfo : NotSpecified: (C:\Program File...ppXManifest.xml:String) [Add-AppxPackage], Exception + FullyQualifiedErrorId : DeploymentError,Microsoft.Windows.Appx.PackageManager.Commands.AddAppxPackageCommand Add-AppxPackage : Deployment failed with HRESULT: 0x80073D02, Het pakket kan niet worden geïnstalleerd omdat bronnen wa arin wijzigingen moeten worden aangebracht, momenteel in gebruik zijn. fout 0x80073D02: kan niet installeren omdat de volgende apps moeten worden gesloten Microsoft.WindowsTerminal_1.19.1057 3.0_x64__8wekyb3d8bbwe. NOTE: For additional information, look for [ActivityId] 9490f0a9-78b7-0005-5132-9194b778da01 in the Event Log or use th e command line Get-AppPackageLog -ActivityID 9490f0a9-78b7-0005-5132-9194b778da01 At line:1 char:28 + ... | Foreach {Add-AppxPackage -DisableDevelopmentMode -Register "$($_.I ... + ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ + CategoryInfo : NotSpecified: (C:\Program File...ppXManifest.xml:String) [Add-AppxPackage], Exception + FullyQualifiedErrorId : DeploymentError,Microsoft.Windows.Appx.PackageManager.Commands.AddAppxPackageCommand Add-AppxPackage : Deployment failed with HRESULT: 0x80073D02, Het pakket kan niet worden geïnstalleerd omdat bronnen wa arin wijzigingen moeten worden aangebracht, momenteel in gebruik zijn. fout 0x80073D02: kan niet installeren omdat de volgende apps moeten worden gesloten MicrosoftWindows.Client.WebExperien ce_424.1301.310.0_x64__cw5n1h2txyewy. NOTE: For additional information, look for [ActivityId] 9490f0a9-78b7-0000-ee42-9194b778da01 in the Event Log or use th e command line Get-AppPackageLog -ActivityID 9490f0a9-78b7-0000-ee42-9194b778da01 At line:1 char:28 + ... | Foreach {Add-AppxPackage -DisableDevelopmentMode -Register "$($_.I ... + ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ + CategoryInfo : NotSpecified: (C:\Program File...ppXManifest.xml:String) [Add-AppxPackage], Exception + FullyQualifiedErrorId : DeploymentError,Microsoft.Windows.Appx.PackageManager.Commands.AddAppxPackageCommand Add-AppxPackage : Deployment failed with HRESULT: 0x80073D02, Het pakket kan niet worden geïnstalleerd omdat bronnen wa arin wijzigingen moeten worden aangebracht, momenteel in gebruik zijn. fout 0x80073D02: kan niet installeren omdat de volgende apps moeten worden gesloten MicrosoftWindows.Client.CBS_1000.22 687.1000.0_x64__cw5n1h2txyewy. NOTE: For additional information, look for [ActivityId] 9490f0a9-78b7-0000-1343-9194b778da01 in the Event Log or use th e command line Get-AppPackageLog -ActivityID 9490f0a9-78b7-0000-1343-9194b778da01 At line:1 char:28 + ... | Foreach {Add-AppxPackage -DisableDevelopmentMode -Register "$($_.I ... + ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ + CategoryInfo : NotSpecified: (C:\Windows\Syst...ppXManifest.xml:String) [Add-AppxPackage], Exception + FullyQualifiedErrorId : DeploymentError,Microsoft.Windows.Appx.PackageManager.Commands.AddAppxPackageCommand

Add-AppxPackage : Deployment failed with HRESULT: 0x80073D02, Het pakket kan niet worden geïnstalleerd omdat bronnen wa
arin wijzigingen moeten worden aangebracht, momenteel in gebruik zijn.
fout 0x80073D02: kan niet installeren omdat de volgende apps moeten worden gesloten Microsoft.WindowsTerminal_1.19.1057
3.0_x64__8wekyb3d8bbwe.
NOTE: For additional information, look for [ActivityId] 9490f0a9-78b7-0000-2343-9194b778da01 in the Event Log or use th
e command line Get-AppPackageLog -ActivityID 9490f0a9-78b7-0000-2343-9194b778da01
At line:1 char:28
+ ... | Foreach {Add-AppxPackage -DisableDevelopmentMode -Register "$($_.I ...
+ ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
+ CategoryInfo : NotSpecified: (C:\Program File...ppXManifest.xml:String) [Add-AppxPackage], Exception
+ FullyQualifiedErrorId : DeploymentError,Microsoft.Windows.Appx.PackageManager.Commands.AddAppxPackageCommand
 
Dan weet ik het niet meer. Lijkt mij dat met Windows goed werkt. Ik heb twee nagenoeg identieke beeldschermen verbonden met HDMI-kabels en dat werkt verder goed. Zelfde resolutie. Welke videokaart heb je en wat zijn daar de instellingen? Heeft Winaero nog displaysettings?
 
Dan weet ik het niet meer. Lijkt mij dat met Windows goed werkt. Ik heb twee nagenoeg identieke beeldschermen verbonden met HDMI-kabels en dat werkt verder goed. Zelfde resolutie. Welke videokaart heb je en wat zijn daar de instellingen? Heeft Winaero nog displaysettings?
Heb altijd met deze 2 beeldschermen gewerkt.
Nooit problemen mee gehad.
Volgens mij ligt in het probleem bij W11.
Als ik de HDMI eruit haal dan werkt de rechtermuis ook nog steeds niet.
Dus het ligt echt niet aan de beeldschermen.

Hoop echt dat hier een oplossing komt voor dit probleem.
 
Ik dacht dat het oorspronkelijke probleem met de pictogrammen/desktop/display was. Nu zeg jij de muis werkt niet. Draadloos? Nieuwe muis kopen? Windows heeft ook een probleemoplosser! Heb je die geprobeerd?

Hoop echt dat hier een oplossing komt voor dit probleem.
Ja, dat kun je honderd keer denken en zeggen maar dat helpt niet. Oplossen is zaken uitvoeren en uitsluiten. Helpers zitten niet bij jou thuis/werk achter de computer/hardware en kunnen niet alles zien hoe en wat.

Dan moet je een reparateur laten komen of de pc wegbrengen.
 
Het zit zo. Als ik op de pictogram met de rechtermuisknop klik dan krijg ik geen opties te zien, alleen maar een rond bolletje die blijft draaien.
Dan moet ik de Explorer opnieuw starten en is het draaiende bolletje weer weg.

Dus hij blijft hangen.

Het andere probleem komt later dan wel als het weer redelijk normaal kan werken.
 
dan krijg ik geen opties te zien, alleen maar een rond bolletje die blijft draaien.
Dat krijg je als de locatie waar de snelkoppeling naar verwijst niet beschikbaar is. Dus sleep deze snelkoppeling naar een map en klik dan eens RMK en kijk onder Eigenschappen naar het (doel)adres. Of maak een nieuwe snelkoppeling aan.

Schijfcontrole uitvoeren (chkdsk.exe)

- Ga naar > Zoekvak (icon vergrootglas = zoeken naar)
- Typ > cmd
- Kies rechts > Als administrator uitvoeren
- Typ > chkdsk X: /f (achter de prompt)
- vul in voor X: de gewenste schijfletter v.d. betreffende schijf
- Voorbeeld > C:\Windows\System32\chkdsk D: /f
 
Goede dag,
Heb de scan uit gevoerd en is complete goed.
Wat is de mogelijkheid om nog meer te proberen?

De snelkoppelingen kan ik ook niet opnieuw kopiëren naar de bureaublad omdat deze dan ook weer vastloopt met de rechtermuisknop.

Vriendelijk bedankt,
 
Name : Microsoft.Windows.ShellExperienceHost
Publisher : CN=Microsoft Windows, O=Microsoft Corporation, L=Redmond, S=Washington, C=US
Architecture : Neutral
ResourceId : neutral
Version : 10.0.22621.3085
PackageFullName : Microsoft.Windows.ShellExperienceHost_10.0.22621.3085_neutral_neutral_cw5n1h2txyewy
InstallLocation : C:\Windows\SystemApps\ShellExperienceHost_cw5n1h2txyewy
IsFramework : False
PackageFamilyName : Microsoft.Windows.ShellExperienceHost_cw5n1h2txyewy
PublisherId : cw5n1h2txyewy
IsResourcePackage : False
IsBundle : False
IsDevelopmentMode : False
NonRemovable : True
Dependencies : {Microsoft.UI.Xaml.CBS_8.2305.16002.0_x64__8wekyb3d8bbwe}
IsPartiallyStaged : False
SignatureKind : System
Status : Ok
 
Terug
Bovenaan Onderaan