2 schermen

JEPEDEWE

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 jun 2006
Hallo,
Ik heb een opstelling met 2 schermen.
Alles looptprima en mijn "probleem" is niet zo erg maar toch
Als ik het beeld van het ene scherm dat het scherm volledig bedekt, naar het andere verplaats, dan wordt het plots kleiner. Hoe voorkom ik dit, m.a.w. hoe blijft de grootte van het scherm gelijk?
Bedankt

Ik heb dit ook in Windows. Ik denk dat het een beperking is van het OS. Als iets in groot formaat is, kan het niet versleept worden, dus wordt vanzelf weer 'draggable' zodra je het al aanklikt om te slepen. Het voelt net niet gebruiksvriendelijk aan.

Of je moet het handmatig een grootte geven van je secundaire scherm.

Sleep het tegen bovenkant aan en het bedekt weer het volledige scherm.
Die is mooi! :D Misschien moeten ik en @JEPEDEWE dit maar eens aanleren. Ik maak tot nu toe zelden gebruik van die verborgen 'gestures' aan de randen van het scherm :P.

@Aar geeft hier inderdaad al hét antwoord: volledig scherm vensters slepen gaat niet. Waarom niet? Juist vanwege de ingebouwde functie die @Senso aankaart. Dit kan je uitschakelen, zodat je gemaximaliseerde vensters wel weer kunt slepen.

Ga naar je toegankelijkheidsinstellingen:
Start -> Uitvoeren -> Typ "control access.cpl" en klik OK (of druk op enter).

Klik in het volgende venster op "Het concentreren op taken eenvoudiger maken" (een na laatste optie) en scroll naar beneden tot je "Het beheren van vensters vereenvoudigen" tegenkomt.
Vink de enige optie (Voorkomen dat vensters automatisch worden gerangschikt wanneer ze aan de rand van het scherm worden geplaatst) aan, en klik op "Toepassen" en "OK".

1770569981654.png

Herstart je PC en je zou nu weer gemaximaliseerde vensters moeten kunnen slepen.

Terug
Bovenaan Onderaan