2 schijven formatteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

svennetje

Gebruiker
Lid geworden
2 sep 2008
Misschien een hele stomme vraag, maar ik wil allebei m'n harde schijven formatteren. Die met Windows en die zonder Windows. De schijf zonder Windows kan natuurlijk in de verkenner geformatteerd worden. Maar hoe moet ik die andere schijf formatteren? Ik heb Windows XP

Formatteren betekent natuurlijk ook (opnieuw) installeren. Je doet dat door de Windows cd in de speler te doen en de instructies te volgen. Kijk eerst in de bios of de cd-rom/dvd speler als eerste boot device ingesteld staat.

Ja maar ik wil eerst die hele schijf formatteren voordat ik windows opnieuw installeer.

Zoals je zelf al aangeeft kun je de schijf waar geen besturingssysteem op staat formatteren door naar het Configuratiescherm > Systeembeheer > Computerbeheer > Schijfbeheer te gaan om die schijf te formatteren.

Waarom zou je de schijf met besturingssysteem niet formatteren middels de XP-cd? Alle gegevens zijn dan weg (dat zal de achterliggende gedachte zijn) voordat je opnieuw installeert.

of als je nogeen diskette station hebt
download de bootdisk voor win 98
en formateer daarmee
http://www.bootdisk.com/

maar feitelijk is dat onzin als je xp gaat installeren krijg je onder weg een
mogelijkheid om partitie te verwijderen en weer aan maken en darna formateren en
xp weer installeren

Tijdens de installatie van XP wordt gevraagd hoe je de schijf wilt gaan formatteren dit kan zijn met NTFS of FAT32 en je hebt de mogelijkheid tussen snel en langzaam.

Als je gewoon tijdens de installatie voor NTFS formatteren kiest is alles gewoon weg niet als met het formatteren met explorer

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan