2 schijven, wil weer terug naar 1

Status
Niet open voor verdere reacties.

jadame1011

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2001
ik heb mijn harde schijf verdeeld in C en D nu doe ik allees via c en hier kan echt helemaal niets meer bij gevolg dat ik nu een vet traage computer heb. ik wil mijn schijf weer gewoon in C hebben zodat ik weer een snelle computer heb.

Toch is het handiger 2 schijven te houden.

Gewoon C: alleen voor windows gebruiken.

Programma's op D: installeren en bestanden en data op D: opslaan.

Als er dan wat is met windows kun je gewoon C: formatteren zonder dat je gelijk al je data kwijt bent.

Wat voor windows heb je en hoe is de schijf nu ingedeeld?

is het een schijf met maar een paar gb, dan kan ik het me voorstellen.

Anders lekker zo houden.

Hoe samenvoegen: Windows opnieuw installeren, beide partities tijdens de installatie verwijderen en 1 grote maken.
Daar windows installeren en je hebt dus 1 schijf.
Je bent alleen alles kwijt wat op de schijf staat.

partition magic kan het, geloof ik, zonder windows opnieuw te installeren. Maar dit is geen gratis programma.

klopt allemaal. en ik ben het helemaal met Lucky Fred eenbs dat partities veel handiger zijn.

Mijn pc is opgedeeld in 8 partities dus.

C:\ 5 GB: WinXPPro, Office 2003 en Norton Antivirus. Dan heb je nog 1 GB op deze schijf over. Die gebruik je niet.

D:\ 10GB: Windows Longhorn, Office Longhorn (testomgeving).

E:\ 40GB: Applicaties

F:\ 60 GB: Games

H:\ 30GB: MP3, Downloads etc

G:\ 10GB: Documenten

I: 5GB: Ghost Image, Register backup

Misschien heb je hier wat aan, het wijst natuurlijk helemaal voor zich waar je je computer voor gebruikt natuurlijk. Maar het voordeel van het op deze manier opbouwen, is dat je met de image heel makkeljk windows terug kan zetten als ie sloom is, het register terug kan zetten en weer met een "schone" installatie verder kan, omdat je nix meer hoeft te installeren...

10-15GB is inderdaad iets beter, dit ivm updates, tijdelijke bestanden en programma's die alleen op c: te installeren zijn, want die heb je ook.

franklin555,

Partition magic kost geld. Zonde van je geld.
Gebruik Fdisk. Dat is gratis.

Laatst bewerkt:
5gb = voldoende. temp directory staat op de documenten schijf, hetzelfde geldt voor pagefile. Dus je hebt meer dan genoeg voor updates (zeker als je freakin systeemherstel uitzet)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan