2 signalen van mijn sitecom?

• Onderwerp starter Onderwerp starter layo
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

layo

Gebruiker
Lid geworden
12 aug 2005
ik voegde een mac adres van mijn wii toe in de router, een sitecom 300N draadloos, en die startte automatisch opnieuw op terwijl ik net nog het vinkje aan wilde klikken.
Kortom, er ging iets fout en nu kan ik geen verbinding meer met mijn router maken.
wel is in de draadloze netwerken er een netwerk bijgekomen dat dus mijn eigen router blijkt, want dit is een onbeveiligde verbinding die ik gebruikte om weer op mijn router te kunnen. nu met standaard ww. en ja, als ik daar de ssid aanpas dan blijk ik dus nu onbeveiligd op mijn eigen netwerk te surfen.
het gekke is echter dat mijn oude verbinding ook nog steeds in de netwerken voorkomt.
dus dat signaal word door de router blijkbaar toch nog steeds uitgezonden.
hoe kan het dan dat ik nu 2 signalen heb?

want het 2e en dus onbeveiligde signaal is wel heel zwak.
hoe moet ik dit aanpakken?

Uit je verhaal haal ik absoluut niet dat er niet nog iemand anders in de buurt toevallig vandaag ook eenzelfde apparaat heeft gekocht, maar nog niet draadloos beveiligd...

Wat je moet doen is relatief simpel: Breng je pc/laptop naar de router toe of juist andersom, en sluit bedraad aan aan het apparaat. Schakel tijdelijk even je draadloze netwerkkaart uit om verwarring te voorkomen.
Zoek dan verbinding via je browser naar de 'website' van je router. Er kan dan geen vergissing bestaan: Het moet het apparaat zijn dat zich nu bedraad aan jouw computer bevindt! :)

Succes,

Tijs.

weet je zeker dat het niet toevallig het signaal van je buurman is :P?

trek eens de stekkers eruit en kijk of het signaal er nog is.

heb ik dan misschien per ongeluk is een onbeveiligde router de nbaam veranderd. kan dat dan?

ik heb de plug eruit, en idd, nog steeds zie ik de router, dus is die niet van mij. gek genoeg zie ik anders ook nog steeds mijn eigen router wel niet online, want er staat een bericht bij: de mogelijkheden van de netwerkadapter komen niet overeen met de vereisten van dit netwerk.
wat betekend dat?

Laatst bewerkt:
Waarom doe je niet gewoon wat ik je gezegd hebt? Je kunt dan ook de naam van je draadloze netwerk veranderen in iets dat uniek is in jullie buurt.
Natuurlijk moet dan wel iedereen opnieuw verbinding opbouwen met dat nieuwe draadloze netwerk.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan