2 submitbuttons op een form

Status
Niet open voor verdere reacties.

train5

Gebruiker
Lid geworden
27 aug 2004
Ik heb een form met een aantal velden die kunnen ingevuld worden. Ik zou op die form een knop willen plaatsen om de gegevens weg te schrijven naar een database + een knop om een query aan de hand van de ingevulde velden te laten lopen en het resultaat te tonen.
Ik heb beide knoppen een value meegegeven, waardoor ik bij de verwerking een onderscheid kan maken of er moet weggeschreven of weergegeven worden. (beide knoppen hebben dezelfde naam, en bij opvragen krijg ik de value van de aangeklikte knop)

Nu wil ik via javascript een controle doen bij het wegschrijven of de ingevulde gegevens voldoen. Daarvoor gebruik een een onsubmit-clausule in de form. Echter als ik kies om via de tweede knop een lijst te tonen, dan zou deze controle niet mogen gebeuren. Kan ik hiervoor een oplossing vinden?

Kwestie van geen 2 <input type="submit"> te gebruiken. :rolleyes:

Je kunt daarvoor beter een <button> of <input type="button"> gebruiken

Kan ik dan mijn form submitten en de ingevulde gegevens opvragen via Request.form? Ik heb voor beide bewerkingen de gegevens uit de velden in de form nodig.

Resultaten tonen kun je aan de hand van een AJAX-request doen lijkt mij, dus kwestie van een functie daarvoor maken en die koppelen aan de <button> (Of via een onchange)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan