2 systemen, 2 verschillende userforms

Bram65

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2023
Beste
Ik heb een laptop waarop ik VBA code maak en een PC waar ik die macro's gebruik.
Ik gebruik W11 en Excel 365.
Vorige week de laptop volledig opnieuw geinstalleerd zonder problemen.
Nu heb ik die PC leeggegooid en helemaal opnieuw geinstalleerd.
Dat is zeker niet de eerste keer dat ik dit doe en in de 40 jaar dat ik met computers bezig ben, heb ik dit probleem niet eerder gezien. Beide systemen hebben een 1920x1080 pixel scherm en de juiste software is geinstalleerd.
Beide systemen hebben een lettergrootte van 100%.

Op de twee afbeeldingen worden twee userforms over een Chrome-webpagina gezet, de bovenste is een printscreen van de laptop. Daaronder dezelfde situatie maar dan op de PC.
Je ziet dat de teksten in de labels op de PC niet meer in het label passen omdat de tekst groter is dan op de laptop.
De afmetingen van de userforms lijkt wel gelijk te zijn.
Ik heb de Excel-settings geexporteerd en op de PC ingeladen.
Dit heb ik niet eerder gehad en/of gezien.

Kan iemand me uit de brand halen? Heeft iets met de TV te maken die aan die PC hangt, maar dat was voorheen ook zo en toen werkte deze combinatie wel goed.

gr Bram

Laptop.webp

PC.webp

De fontgrootte van een label in een userform is niet stabiel als je een kleinere waarde opgeeft dan het systeem zelf als groottes aanbiedt. (bijv. Arial 7 komt niet voor in de keuzelijst, maar kun je wel instellen). Willekeurig past het Userform zo'n grootte aan: soms wel soms niet. Wijzig in het Userform-ontwerp opnieuw de fontgrootte van het betrokken label.

Dank je snb, ik ga daarmee aan de gang en laat het weten

Inmiddels merk ik op dat de VBE op de laptop, de labels Arial Narrow 20 hebben.
Op de PC zit dit niet op, wel Arial Normal.
Misschien tijdens installatie iets toch niet goed gegaan, dus herinstallatie PC maar opnieuw gestart.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan