Hallo iedereen,
Ik zou graag de volgende code aan willen passen zodat hij 2 tabbladen opslaat als ik de volgende macro gebruik:
Na rond gekeken te hebben dacht ik het volgende te kunnen aanpassen, maar dat werkt helaas niet:
Het gaat telkens om andere namen van de tabbladen wel zijn het er maximaal 2 die hij moet opslaan op blad 2 hoeft geen datum of tijd of iets dergelijks erbij gezet te worden zoals hij met de bovenste wel doet.
Heeft iemand de oplossing of kan me de juiste richting op wijzen.
Alvast dank.
Ik zou graag de volgende code aan willen passen zodat hij 2 tabbladen opslaat als ik de volgende macro gebruik:
Code:
Public Sub FactuurNummerEnOpslaan()
Sheets(1).Range("B10") = Format(CreateObject("scripting.filesystemobject") _
.getfolder("C:\Users\D-post\OneDrive\Documenten\D-post\facturen\").Files.Count, "201800000") + 1
Range("E10").Value = Date
ActiveSheet.Copy
NieuwFact = "C:\Users\D-post\OneDrive\Documenten\D-post\facturen\" & Range("B10").Value & ".xlsx"
With ActiveWorkbook
.Sheets(1).UsedRange = .Sheets(1).UsedRange.Value
.SaveAs NieuwFact, FileFormat:=xlOpenXMLWorkbook
.Close
End With
End Sub
Na rond gekeken te hebben dacht ik het volgende te kunnen aanpassen, maar dat werkt helaas niet:
Code:
Public Sub FactuurNummerEnOpslaan()
Sheets(1).Range("B10") = Format(CreateObject("scripting.filesystemobject") _
.getfolder("C:\Users\D-post\OneDrive\Documenten\D-post\facturen\").Files.Count, "201800000") + 1
Range("E10").Value = Date
ActiveSheet.Copy
NieuwFact = "C:\Users\D-post\OneDrive\Documenten\D-post\facturen\" & Range("B10").Value & ".xlsx"
With ActiveWorkbook
.Sheets("blad1", "blad2").UsedRange = .Sheets("blad1", "blad2").UsedRange.Value
.SaveAs NieuwFact, FileFormat:=xlOpenXMLWorkbook
.Close
End With
End Sub
Het gaat telkens om andere namen van de tabbladen wel zijn het er maximaal 2 die hij moet opslaan op blad 2 hoeft geen datum of tijd of iets dergelijks erbij gezet te worden zoals hij met de bovenste wel doet.
Heeft iemand de oplossing of kan me de juiste richting op wijzen.
Alvast dank.