2 USB doen het, 2 andere niet

• Onderwerp starter Onderwerp starter Steev
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Steev

Gebruiker
Lid geworden
14 mei 2007
Hallo,ik heb net een 2e hands pc gekocht. Er zitten 4x USB op. de 2 achter doen het (ze gaan automatisch de drivers installeren als je bv. een MP3 erin steekt. Aan de voorkant reageren ze wel ("Het USB apparaat wordt niet herkend") maar de pc gaat dan niet automatsich de drivers installeren... kan iemand me helpen?

kheb Windows XP

de poort zelf lijkt het wel te doen aan de voorkant, anders zou hij namelijk geeneens herkennen dat er een apparaat op wil. is het hetzelfde apparaat dat je voor en achter erop zet ?

ja, dat leek mij ook, het rare is dat hij dan niet automatisch drivers gaat installeren... ook als je eerst je USB-stick in de achterkant doet ( dan gaat hij dus drivers installeren ) en dan in de voorkant, je zou dan denken dat hij het dan wel doet omdat de drivers al geinstalleerd zijn, maar nee hoor...

Kijk eens wat er aangegeven staat in apparaatbeheer?

"Onbekend apparaat"

bij Apparaatstatus staat er dit: "Er zijn geen stuurprogramma's voor dit apparaat geïnstalleerd."

Dus...

Naar de site van de makers van je moederbord en de drivers downloaden en installeren!

was het maar zo'n feest.. de makers (SiS) hebben maar heel weinig drivers op de site staan.. kheb ff gegoogeld, en blijkt dat het een bekend probleem is bij Windows XP SP2, Server 2003 en nog één...

Wat zijn naam en type van je moederbord.

En, mocht je een zgn. merk-computer hebben, zoals b.v. Dell, Acer, HP, Compaq, Packard Bell o.i.d. geef dan ook even juiste naam en type door

Moederbordnaam MSI MS-6533EG/6533XG/6719

het is geen merk pc, niet als je Ever (of zo iets) een merk noemt en alle onderdelen van andere fabrikanten zijn..

was het maar zo'n feest.. de makers (SiS) hebben maar heel weinig drivers op de site staan.. kheb ff gegoogeld, en blijkt dat het een bekend probleem is bij Windows XP SP2, Server 2003 en nog één...

Het is echt zo, maar zoals gezegd, op de site van de makers van je moederbord, en niet van de chipset!

Kijk maar even op onderstaande link, daar kun je live en online je drivers updaten!

http://global.msi.com.tw/index.php?func=downloadindex

bedankt
maar kga toch even de hotfix van Microsoft voor dit probleem installeren want hier de site van de makers van mijn moederbord, staat bij USB 2.0 drivers voor SiS dat je voor WinXP gebruik moet maken van Windows Update...

Laatst bewerkt:
Tsja,

Is te proberen maar ik denk toch dat het een driver-probleem is...

die driver is dus alleen met windows update te krijgen... dan zou ik hem nu al moeten hebben.. (auto update staat namelijk aan..)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan