2 usb vragen

Status
Niet open voor verdere reacties.

knaagdier

Gebruiker
Lid geworden
21 jul 2008
Hoi,

Met mijn laptop en hp pc heb ik allebei usb problemen.
Als eerste de laptop.
Een tijd geleden is op de 1 op andere dag alle 3 de 2.0 usb poorten uitgevallen, ze werken totaal niet meer.
Heb de bios gejekt, usb staat aan, drivers opnieuw geinstalleerd, nog niets, windows Xp professional opnieuw geinstalleerd en nog steeds niets.
In het configuratiescherm geeftie ook geen problemen aan.

2e probleem:

Heb ook nog een HP ePC staan, een 1.6 Pentium 4.
Hiervan werken alle 6 de usb poorten wel alleen niet op 2.0 maar op 1.1.
Ik weet zeker dat het al wel 2.0 poorten zijn want het heeft in het begin wel op 2.0 gewerkt.
Hier heb ik ook al eens windows en drivers opnieuw geinstalleerd, configuratiescherm getjekt enzovoorts maar ze blijven het alle 6 maar doen op 1.1.
Ook geeft windows elke keer aan dat ik beter een apparaat op een 2.0 poort aan kan sluiten ivm sneller overdracht.

Kan iemand mij helpen met deze problemen??
Alvast dank.

Mvg. Jeroen

Heb jij ooit op beide apparatent zelf Windows geïnstalleerd? Welke drivers / waarvandaan heb je voor de USB geïnstalleerd?

Ik heb op beide pc's zelf windows geinstalleerd, eerst met de windows drivers of de updates via internet, nu pas geleden heb ik een driver dvd gekregen met 1.5 gb aan drivers.
Ik kon hiermee 2 stuurprogramma's bijwerken (op de HP) maar het probleem blijft.

Ik moet er wel vast bij zeggen dat ik een jaar of 20 ervaring heb met pc's (eerst DOS, daarna win 3.1, 95 enz.) dus dat scheelt weer een stap voor stap uitleg:p
Als je dus b.v. over stuurprogramma bijwerken hebt weet ik gelijk waar ik moet zijn.:thumb:

Ik miste namelijk in je verhaal de mobodrivers installatie, tenzij je die automatisch ook (mee) bedoelde........ ;)

Bij de hp heb ik alle mobo drivers die ik heb kunnen vinden geprobeerd, en dat werkte niet.
De laptop heeft een onbekend moederbord, ook met Everest kom ik er niet achter.

Heb het programma geprobeerd, op de laptop geeftie aan onbekend moederbord en op de hp kan die geen drivers ervoor vinden:confused:

Via mail werd mij gevraagd of deze vraag al opgelost was en zo niet nog een berichtje te plaatsen, hellaas is dit nog niet zo dus bij deze een bericht.

Wie heeft er nog een idee wat het usb probleem zou kunnen zijn?
Alvast bedankt weer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan