• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

2 variabele controleren, bij goed opmaak aanpassen

Status
Niet open voor verdere reacties.

RobertHak

Gebruiker
Lid geworden
9 okt 2011
Wie kan mij helpen met de volgende vraag:

Ik zoek een lus die het geselecteerde gebied doorloopt en iedere keer de cel kleur van kolom E geel maakt in de betreffende regel als in kolom A en B op de betreffende regel het getal 5 staat
Nu gebeurd dit zodra er een 5 in kolom B staat en wordt er niet gecontroleerd of kolom A in die regel wel een 5 bevat

zie bijlage Bekijk bijlage test, voldoen aan 2 voorwaarden.xlsm

De onderstaande code gebuik ik

Sub regiStr()

Set klantnaam = Range("B1:B10")

For Each a In Selection
For Each b In klantnaam
If a.Value = 5 And b.Value = 5 Then b.Offset(0, 3).Interior.Color = 65535
Next b
Next a

End Sub

Alvast bedankt voor de tips

Robert Hak

Laatst bewerkt:
Een simpel opzetje:
Code:
Sub kleur()
Dim lRij As Long
    For lRij = 1 To 20
        If Range("A" & lRij).Value = 5 And Range("B" & lRij).Value = 5 Then Range("E" & lRij).Interior.Color = vbYellow
    Next
End Sub

Als het om veel rijen ga, zou ik een autofilter gebruiken.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Hartelijk bedankt voor de snelle reactie, het werkt.

In mijn vraag / voorbeeld geef ik inderdaad aan dat het om een vast gebied gaat.
Ik wil er naar toe dat het gebied een variabel gebied is.
Het variabele gebied zij de geselcteerde cellen in kolom A, de ene keer zal het A5 tot A10 kunnen zijn, de andere keer van A30 tot A34

Alvast bedankt

Code:
Sub kleur()
Dim rB As Range
    For Each rB In Selection
        If Range("A" & rB.Row).Value = 5 And Range("B" & rB.Row).Value = 5 Then Range("E" & rB.Row).Interior.Color = vbYellow

Next
End Sub

Met vriendelijke groet,

Roncancio

En gewoon voorwaardelijke opmaak?

Is een optie die prima werkt.

Het is echter zo dat ik hier een simpel voorbeeld heb geplaatst en ik in werklijkheid een complexere toepassing heb waar ik de voorwaardelijke opmaak niet zie zitten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan