• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

2 variabele kolommen naar 1 kolom zonder witregels

Status
Niet open voor verdere reacties.

Morriss

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2008
Goedemiddag,

Graag zou ik van 2 variabele kolommen 1 kolom maken (zonder witte cellen er tussen). Zie bijlage voor een voorbeeld. Hij moet dus controleren in 2 kolommen of er al dan niet tekst staat, eerst moet ie checken of er iets in B4staat en dan in C4, dan in B5, dan in C5, etc. Vervolgens mogen er geen witte cellen tussen komen te staan.

Ik heb al een tijd lopen proberen met de als-functie, maar ik kom er niet aan uit. Iemand die me op weg kan helpen?

Bedankt alvast!

Met vriendelijke groet,

M. Kramer

Bekijk bijlage voorbeeld 2 variabele kolommen naar 1 kolom.xlsx

Hoi M.,

Ik heb een vergelijkbare constructie bedacht als WHER, toch maar bijgevoegd. Mischien beter te volgen.
Ik gebruik extra hulpkolommen, eerst 1 waarbij de volgorde in getallen wordt omgezet, die heeft dus dezelfde structuur als jouw data. Daarnaast nog een hulpkolom die de getallen in vert. volgorde op een rij zet (en daarnaast de uitkomst).

Jeroen

Bekijk bijlage voorbeeld 2 variabele kolommen naar 1 kolom(1).xlsx

@Jeroen: bedankt voor de moeite! Is inderdaad ook een goede oplossing, in mijn geval is die van WHER iets handiger, omdat als ik bijvoorbeeld wp-2b verander in 2b, de volgorde hetzelfde blijft, bij jou sheet veranderd de volgorde dan (hij zoekt echt van klein naar groot) en dat is precies wat ik niet wil. Maar bedankt!!!

of
Code:
Sub M_snb()
    [K1:K50] = Application.Transpose(Filter(Split(Join([transpose(if(b1:B50&C1:C50="","",if(c1:C50="",b1:B50,if(B1:B50="",C1:C50,b1:B50&"_"&C1:C50))))], "_"), "_"), "~", False))
End Sub

@WHER: De kolom die er nu tussen zit (waar de x-jes in staan) heeft nu invloed op de uitkomst, en dat wil ik eigenlijk niet, als ik heel die kolom leeg maak verdwijnen er dingen bij mijn uitkomst en dat mag niet. Nu dus toch voor vba gaan of is dit nog te tackelen?

THNX!

Ik ben er aan uit gekomen door extra hulpkolommen toe te passen, waardoor de 2 betreffende kolommen dus wel naast elkaar komen te staan! Bedankt voor de hulp!!!!

Zo istie helemaal mooi! Scheelt weer een omweg. Hardstikke bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan