• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

2 variabelen geven 1 resultaat

Status
Niet open voor verdere reacties.

nossie

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2008
Beste lezers,

Ik wil graag het volgende realiseren:
op sheet 1 heb in de cel A1 de waarde ontbijt (dit kunnen ook andere waardes zijn, ik bepaal dit door een dropdown menu wat de inhouden van deze cel is).

in cel B1 staat een waarde 30 (minuten) (ook dit kan variëren dmv een dropdown menu).

De 'vullingen van het dropdown menu staan op sheet2.

Op sheet 3 staan waarders acher een activiteit (dus in dit geval ontbijt) die waardes zijn 1,2,3,4 enz.

Nu wil ik als ik kies voor ontbijt en de tijd 30 min. dat er vervolgens uit de formule de waarde 1 komt. Kies ik voor ontbijt en de tijd 45 min. dat de uitkomst 2 is, kies ik voor 60 minuten dat de uitkomst 3 is....enz....

Ik weet dat het kan met de functie =als(....) maar dat worden dan wel heel veel vergelijkingen in een regel. volgens mij moet dat ook korter kunnen.

Ik hoop dat jullie me hiermee verder kunnen helpen.

mvrgr.

Nossie

Dank je wel voor je snelle reactie.

Helaas is dit niet de oplossing die ik zoek.

Dus nog steeds op zoek....ik ga zelf nog verder knutselen, maar als er iemand is die me verder kan helpen....graag.

Alvast bedankt.

gr.
Nossie

anders even een voorbeeldje plaatsen, ontdaan van gevoelige info.

dat wil wel eens helpen.

Ik heb het al eerder geprobeerd als bijlage te uploaden, maar dat lukte niet omdat ie het bestand niet herkende. Ik heb het nu ingepakt als een .zip

Let wel op, het is een office2007 met macro's. (dus je moet aangeven dat de macro ingeschakeld mogen worden)

Bekijk bijlage Ergo.zip

Alvast bedankt voor de moeite.

mvrgr.
Nossie

Ik zou het doen via:
Code:
=VERT.ZOEKEN(B1;Blad3!$A$1:$Q$29;C1/15+1;0)
mits de structuur blijft zoals die in het voorbeeldbestandje is.
Als je de formule naar benden wilt trekken, zet dan B1 en C1 vast met $-tekens (F4).

Als de tijdsintervallen geen 15 minuten zijn, gaat de deling C1/15+1 niet meer op.

Richard

Hallo Richard,

Dank je.

Ik ga hiermee aan de gang....
Laat nog weten of het inderdaad helemaal gelukt is.

Thankzzz

gr.

Nossie

Hallo Richard,

Super tis gelukt.

Ik heb nog 1 kleine vraag: Ik heb de dropdown menu nog aangevuld met een lege regel.
Zowel de activiteit als de tijd, als ik voor beide deze regel selecteer is het resultaat nu #WAARDE!

Is het nog zo te maken als zowel kolom B als C leeg zijn dat ie als resultaat 0 (nul) geeft??

Hij moet namelijk onderaan de lijst het totaal geven van de punten in kolom D, als er #WAARDE! staat kan die de som niet maken.

Als bijlage het resultaat tot nu toe.
Bekijk bijlage Ergo2.rar

Ik hoor graag van je.

Alvast bedankt.

gebruik voor C2 deze formule en doortrekken naar beneden.

hij zet dan ook de waarde op nul, indien de waarde niet word gevonden (er wordt geen N/B meer weergegeven).

als je dit wel wilt zul je de tabel kunnen aanpassen (beginnen met lege waarden, met in de vervolgcellen een 0).

Code:
=ALS(ISFOUT(VERT.ZOEKEN($B3;Blad3!$A$1:$Q$30;$C3/15+1;0));0;(VERT.ZOEKEN($B3;Blad3!$A$1:$Q$30;$C3/15+1;0)))

Heb je hier vragen over, laat het gewoon even weten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan