2 velden vullen niet mogelijk

Status
Niet open voor verdere reacties.

frankie59

Gebruiker
Lid geworden
25 sep 2008
Berichten
154
Ik heb een database gemaakt. waarbij een kassabon gemaakt wordt. Hier zit een veld de artikelprijzen opgeteld wordt. veld heet "te betalen". er is een tekstveld per pin betaald en een veld contant betaald. Ik wil nu vookomen dat men het per pin-veld gaat vullen en het contantveld. Hoe krijg ik het voor elkaar dat of het contanteveld of het pin veld gevuld kan worden. Wie weet er raad?
 
2 velden niet in te vullen

Beste Mensen, Ik heb het reeds gevonden. Het lag eigenlijk voor de hand als het ene veld ingevuld was liet ik het andere veld met = null , leegmaken.
Hoe simpel kan het zijn.
MVG
Frank
 
Persoonlijk zou ik de te betalen bedragen in één veld zetten, want ik neem aan dat je er ook berekeningen en statistieken op los wilt laten.
Hoe vang je dan je probleem af? Met Twee radiobuttons: Pin of Contant.
Dan heb je, weliswaar iets omslachtiger gemaakt misschien, een veel betere tabel voor je gegevens.

Michel
 
2 velden niet mogelijk

Michel, bedankt voor je reactie.
TJa, de kans, dat ik het omslachtig gemakt heb zit er wel in. Ik ben 1/2 jaar geleden begonnen met access en erg veel geleerd door te proberen en voorbeelden te bekijken en zeker niet te vergeten informatie gekregen door dit soort sites.
Nu werken wij met in onze computerwinkel met dit programma en steeds weer wordt het groter en beter. Het werkt perfect en ik heb er erg veel plezier in.Maar ik mis de ingewikkelde constructies en formules.
Wat ik gedaan heb is dat als er een klant een artikel koopt, er een order gemaakt wordt. deze order is gekoppelt aan een relatie. Dit is een tabel orders. In een andere tabel worden de artikelen ingegeven tabel orderregels.Dan heb ik een formulier genaamd betaalcentrum hier had deze vraag betrekking op. ik geef dan in bv betaald met pin. deze betaalwijze schrijft hij dan weg naar de tabel orders met totaal bedrag etc.
Met query's kan ik alles oproepen en selecteren. Als dit handiger kan, hoor ik het graag.
mvg Frank
 
Als je wilt, kunnen we wel naar je structuur en formulieren kijken; dan zou je een gestripte versie van de database mee moeten posten.
Wel helpen je graag verder!

Michel
 
2 velden niet mogelijk

Is een goed plan. Ik ga de boel strippen en zal deze posten. Het programma werkt, maar ik ben erg benieuwd naar betere manieren. De kans dat ik alles opnieuw moet doen bij uitbreiding is dan kleiner. Gaat wel enkele dagen duren.
alvast bedankt.

mvg frank
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan