Opgelost 2 verkenners naast elkaar mogelijk?

Dit topic is als opgelost gemarkeerd

gbeersma

Gebruiker
Lid geworden
1 aug 2016
Berichten
104
Als ik in Windows 11 de verkenner geopend heb wil ik eigenlijk het scherm tot de helft verkleinen (Windows pijltje links) en een nieuw exemplaar van de verkenner openen en dat op het rechter deel van het scherm zetten zodat ik gemakkelijk bestanden kan verplaatsen. Kan dat?
 
Wat houd je tegen om het te proberen?
En ja, het kan sinds 1995. Maar je kan tegenwoordig ook met tabbladen in de verkenner werken. Dat scheelt je workspace.
 
Je kan gewoon een extra Verkenner openen.
Of een 3e, 4e, 5e...
 
1713366121983.png
Je kan in Windows 11 gewoon tabbladen aanmaken, net als met menig internetbrowser, zo kan je ook bestanden naar zo een tabblad slepen. Het scheelt je zo extra ruimte op je scherm.

Dit hadden ze eigenlijk al 10 jaar geleden moeten doen... 😁
 
Dank voor jullie reacties, maar ik doe kennelijk iets verkeerd. Als ik de verkenner open heb staan en nog een keer op het verkenner-icoontje klik om een tweede exemplaar te openen gaat alleen het eerste scherm weer dicht en ben ik weer terug bij af.
 
Klik met rechts op de Windows knop in je Taaakbalk en klik daar op Verkenner.
 
Rechtsklik op het verkenner icoontje en dan "verkenner" werkt ook.
 
Twee beeldschermen is ook handig.
 
Jaren met één beeldscherm gewerkt. Later met twee beeldschermen gaan werken en je wilt niet meer anders, kunt niet meer zonder.
 
Nog sneller: <Windows> Toets + <e>. Vijf keer achter elkaar geeft je vijf Verkenner vensters. Lijkt mij een nuttigere tip dan babbelen over extra beeldschermen :).
 
Bedankt voor de tip. Het is niet alleen dat je twee beeldschermen binnen Windows Verkenner gebruikt maar ik kan bijvoorbeeld een factuur (pdf) openen met Firefox links en rechts in Verkenner gegevens controleren/wijzigen etc. Dus zeer zeker nuttig en handig. Maar goed, als je maar één beeldscherm hebt, weet je niet waar je over praat.
 
Ik gebruik ook al jaren twee beeldschermen.
Gemak dient de mens :)
 
Ik kan me best voorstellen dat het in een aantal gevallen handig is om 2 beeldschermen te hebben, maar ik hoor bij de mensen die zich wat consumptie betreft zoveel mogelijk willen beperken. En voor mij is 1 beeldscherm genoeg, en dat ik dan niet weet waarover ik praat is helemaal prima.
 
Dankjewel, maar ik weet echt veel te weinig van computers, en zo ongeveer elke kreet die ik van jullie hoor is nieuw voor mij. Ik ga nu niets meer veranderen, zoals het nu is kan ik prima uit de voeten, niet voor niets heb ik dit topic al lang als 'opgelost' gemarkeerd.
 
Het is dan ook gewoon extra informatie voor jou als TS en tevens eventuele meelezers.

Misschien ook leuk:
Als je Windows 11 hebt, zweef dan eens met je muisaanwijzer boven het vierkantje rechts bovenin de Verkenner.
 
Dat is helemaal goed, ik zal er niet meer over zeuren en mogelijk ook niet meer op dit topic reageren.

Dat is zeker leuk, ik ga er eens mee stoeien, dankjewel weer.
 
Terug
Bovenaan Onderaan