2 verzendlijsten in word bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

Spiesse

Gebruiker
Lid geworden
14 jul 2011
Beste forumisten,

ik vraag me af of het volgende mogelijk is:

in excel heb ik mijn tabel waarmee ik in word een samenvoegbestand maak. Nu, dit alles lukt me perfect, daar ligt het probleem niet.

ik heb voor een opdracht 2 bladzijden waarin gegevens moeten komen van die ene tabel in excel. (dus gegevens rij per rij verdelen over 2 blz)

De enige manier die ik gevonden heb om dit te verwezenlijken is de volgende:

nieuw bestand maken in word, zelfde verzendlijst en samenvoegtabel gebruiken, en dan in het te gebruiken bestand in word een koppeling maken naar het nieuwe document.

Dit lijkt me omslachtig, of is dit de enige juiste manier?

Ik hoor het graag van de experts!

Groeten

Spiesse

Erg wazig verhaal zonder voorbeelden.
Je kunt toch per samenvoegveld in Word aangeven naar welke kolom je wilt in het samenvoeg bestand.

Beetje onduidelijk nu wat je bedoelt met bladzijde 1 en 2. Wat moet waar komen. Een voorbeeld van beide files (zonder gevoelige informatie) hier plaatsen maakt alles een stuk duidelijker

Ron

(dus gegevens rij per rij verdelen over 2 blz)
Als je een brief maakt, is het zowiezo geen probleem natuurlijk, want dan zet je de ene helft van de velden op pagina 1, en de tweede helft op pagina 2. Maar ik vermoed dat je een Etikettenlijst aan het maken bent, en dan gaat dat niet werken, want die werkt alle records in je tabel doorlopend af. En daarin kun je ook maar één pagina vullen met de etiketten. Je zult dus minstens 2 aparte documenten moeten maken, voor elke helft één. Die kun je dan nog wel samenvoegen in een nieuw document, als je een Hoofddocument maakt en de twee etiketformulieren daarin opneemt als subdocument. En dan nog heb je het probleem dat de pagina's niet bij elkaar komen.

Je zou wellicht op A3 liggend kunnen werken, en alle velden naast elkaar kunnen zetten. Dan hoef je daarna alleen maar de pagina's door midden te knippen.
Als het al anders kan, dan moet je dat met VBA doen. Bijvoorbeeld de optie Hoofd- en subdocumenten gebruiken, en het hoofddocument met VBA pagina voor pagina afdrukken.
Andere opties schieten mij zo gauw niet te binnen.

octafish, thx voor de uitleg en je visie!

ik gebruik idd een etikettenlijst omdat de gegevens die over 2 pagina's verdeeld staan op 1 lijn staan... Gaat over bedragen en berekeningen...

Nu, ik doe dus maar verder met de koppeling van mijn extra aangemaakt bestand...

Alvast bedankt octafish!

Spiesse

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan